Alene hjemme problem
Fra : Ulla Kühn Gerlach

Dato : 20-08-03 20:30

Hej gruppe
Jeg er ved at uddanne mig til træner i DCH og fik i dag udstukket et
spørgsmål, af en hundefører, som jeg ikke lige umiddelbart kunne svare på.
Hun er for ca. 6 uger siden flyttet til en ny lejlighed.
Hun har en blandingshund på ca. 1 år.
Nu har naboerne klaget over hendes hund.
Når den har været alene hjemme i 3-4 timer, begynder den at hyle. Den hyler
i intervaller. Hyletur, så ca. 10 minutters pause, og så ny hyletur. Dette
fortsætter til hundeføreren kommer hjem.
Om det er noget den lige er begyndt på efter flytningen, eller om den hele
tiden har gjort det, vides ikke, men der er ikke blev klaget over det før.
Hvad gør man? Hvorfor begynder den først efter 3-4 timer?
Det er lige meget om det er morgen eller aften. Den starter altid ca. 3-4
timer efter at den er blevet alene.
Jeg tænkte at da der nu er så mange kloge hoveder her i gruppen, så kunne
det da være at der var nogle der kunne have en forklaring.
Hunden er ikke understimuleret. Der er blevet prøvet (næsten) alt muligt.
Den har legetøj, gemte godbidder m.m.
Hilsen
Ulla
--
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : mathilde

Dato : 20-08-03 20:53

"Ulla Kühn Gerlach" skrev d. 20-08-03 20:30 dette indlæg :
> [...]
> det da være at der var nogle der kunne have en forklaring.
> Hunden er ikke understimuleret. Der er blevet prøvet (næsten) alt

Hej,
Jeg vil mene at det er hundens grænse, den kan på nuværende tidspunkt
ikke være alene hjemme mere end 3-4 timer.
Jeg ville tage hjem til den efter 3 timer og så aktivere den. Eller få
nogen til at gøre det for mig.
Bare ikke noget med at gå ind til hunden mens den hyler, det skal være i
en af pauserne, så den ikke føler at det hjalp at hyle.
Og så giv naboerne besked, fortæl at nu prøver vi at gøre noget ved det.
Med aktivering tænker jeg på en tissetur, og så ellers bare være der i
hjemmet i et stykke tid, så den falder til ro.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/