Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Program til selvstændige..
Fra : Brian Knudsen

Dato : 20-08-03 20:01

Hi

Er der nogle som kender et program.. hvor man kan afregne moms, skat,
am og sp... Jeg skal til og starte eget firma og vil gerne havde et
progtam hvor jeg bare skal indtaste udgifter og indtægter.. Så jeg kan
se hvor meget told&skat skal havde..

Brian

Fra : Dan

Dato : 21-08-03 16:08

> [...]
> am og sp... Jeg skal til og starte eget firma og vil gerne havde et
> progtam hvor jeg bare skal indtaste udgifter og indtægter.. Så jeg kan

Hvordan i alverden skulle et program dog kunne det?!

Jeg mener, hvis du indtaster at du har en udgift på 7.700,00
Hvordan skulle programmet vide om det er en løn-udgift, et varekøb, rente
udgift, drift omkostning, med eller uden moms og MEGET andet!!!

Og, selv om du "fortæller" programmet, at det er f.eks. en løn-udgift,
hvordan skulle det så af sig selv kunne "se" hvad det er ATP, A-skat, AM,
SP, Lønindholdelse, KM-penge, og MEGET andet!!!

Næh, du - du slipper nok ikke udenom enten at lære lidt om kontoplaner og
bogføring eller også få en til at stå for din bogføring.

Hvis du vælger det sidste, er der mange muligheder:

- Hyre en revisor og smide en pap-kasse ned til ham hver måned med dine
bilag,
- få en free-lancer til at komme ud til dit firma med en måneds mellemrum
(eller mere, alt efter hvor mange bilag du har),
- finde et lille bogføringsfirma, og afleverer dine bilag der,
- eller helt at ansætte en bogholder.

Men man kan altså ikke få et program til at tænke for sig, hvis man blot
indtaster enten udgift eller indtægt!

mvh.,
Dan

Fra : Brian Knudsen

Dato : 22-08-03 01:00

On Thu, 21 Aug 2003 17:08:08 +0200, "Dan" <No_Sp@m.Net> wrote:

> [...]
>
> Næh, du - du slipper nok ikke udenom enten at lære lidt om kontoplaner og
>bogføring eller også få en til at stå for din bogføring.

Hvad med Navision Concorde C5 Light Er det et godt program til moms
& skatte regnskab eller skal man selv lære det eller få en anden til
at gøre det

Brian

Fra : Dan

Dato : 22-08-03 06:06

> Hvad med Navision Concorde C5 Light Er det et godt program til moms
> & skatte regnskab eller skal man selv lære det eller få en anden til
> at gøre det

C5 er et ganske godt bogføringsprogram, men det er som nævnt et
bogføringsprogram - dvs., at du selv skal vide, hvordan man dels bruger
selve programmet, men især også, hvordan man bogfører - principperne i det
dobbelte bogføringssystem, debet/kredit, osv.

Så:

Ja, C5 er et godt program til dette.
Ja, du skal selv lære det.
Ja, du kan få en anden til at gøre det.

mvh.,
Dan

Fra : abricon

Dato : 28-08-03 15:08

Vi er ved at være færdige med et program der er lavet specielt til de
helt små firmaer, det laver et regnskab og afleverer en momsafregning
via internet eller printet ud kontoplan og modposter og lign. er
allerede diffineret men kan selvfølgelig rettes til hvis man har behov
for det.
Det er et lille program der er meget let at starte op og bruge, enten
man vælger helt selv at lave regnskabet eller via web i samarbejde med
sin revisor. Prisen er så alle kan være med, og ja c5 er et godt program
men det kræver en del at starte op og lære at bruge og så koster det en
del.

mvh Søren abricon@mail.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : abricon

Dato : 27-08-03 14:09

"Brian Knudsen" skrev d. 20-08-03 20:01 dette indlæg :
> [...]
> se hvor meget told&skat skal havde..
>
> Hej vi er ved at have et lille regnskabsprogram færdigt der er så
enkelt at bruge som overhovedet muligt f.eks. er kontoplan og modposter
allerede lavet, men du kan selvfølgelig også selv ændre dem, det er
beregnet på den helt lille virksomhed der bare skal lave en
momsafregning og et regnskab og prisen bliver også til at betale.
er du eller andre interesserede i detailjer så mail abricon@mail.dk

http://www.kandu.dk/