Program
Fra : Per Koch Jensen

Dato : 21-08-03 04:25

Hej

Jeg skal til at starte på ASP, har kigget på det, men det var i
FrontPage.... Hvilket program er det bedste ???

mvh Per Koch Jensen

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 20-08-03 19:56

Notesblokken! - Som det også er tilfældet for alt anden web-udvikling.

Helt afgjort!

Hvis du har brug for starthjælp, skal du kigge lidt på de gratis tutorials
www.html.dk

God arbejdslyst!

MVH
Lars Mortensen

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 20-08-03 20:54

Per Koch Jensen wrote:
> Hej
>
> Jeg skal til at starte på ASP, har kigget på det, men det var i
> FrontPage.... Hvilket program er det bedste ???

MS Visual Interdev, som er en del af MS Visual Studio. Programmet har den
fordel at det kan hjælpe dig med at skrive din kode.

F.eks. Skriver du "res" og derefter [ctrl+space] skrives der automatisk
Response
Sætter du så et "." (punktum) får du en liste med alle de egenskaber der kan
puttes på Response-objektet.

Desværre koster en pæn sjat, såååå....

Kasper Katzmann
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Torben Brandt

Dato : 20-08-03 22:07

Per Koch Jensen wrote:
> Jeg skal til at starte på ASP, har kigget på det, men det var i
> FrontPage.... Hvilket program er det bedste ???

Nu er der allerede givet to bud; notepad og interdev, og det er nok de
største poler i den forstand at notepad intet kan og interdev nærmest
kan alt (har jeg hørt).

Jeg vil anbefale en editor, der farver koden, da en del begynderfejl
skyldes bøvl med strenge, som klares med farvning. Det er generelt også
nemmere at læse.

Jeg kunne godt forestille mig at man har svært ved at udnytte alle
muligheder i et avanceret program som interdev i begyndelsen og samtidig
vil det være en god ting at lære at kode selv.

Jeg har altid brugt Homesite, og er meget tilfreds, men jeg tror ikke
den har så mange fortrin som ikke kan findes i andre editors.
Filhåndtering er nemt, der er farvning af asp-, html-, javascript-,
sql-kode, søg/erstat i alle filer i en mappe. Det er stort set de
faciliteter jeg udnytter, men den kan meget mere samt at man vist nok
kan downloade specifikke udvidelser.

Generelt vil jeg foreslå dig at prøve et gratis program eller en
trial-version. Hvis du kan lide så fortsæt, for det er meget individuelt
hvad folk foretrækker.

/Torben

Fra : Thomas Hansen

Dato : 20-08-03 22:44

DW fra Macromedia

Det er klart mit fortrukne

Fra : Is

Dato : 21-08-03 18:41

"Per Koch Jensen" <per@delt.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg skal til at starte på ASP, har kigget på det, men det var i
> FrontPage.... Hvilket program er det bedste ???
---
Hej

Om det er bedst, skal jeg ikke kunne sige, men jeg er blevet glad for TSW
Webcoder. (har dog kun bruget det i få måneder)

Og du kan hente det gratis på :

www.tsw.dk

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Dcasso

Dato : 21-08-03 20:33

On Wed, 20 Aug 2003 20:24:46 -0700, "Per Koch Jensen" <per@delt.dk>
wrote:

>Hej
>
>Jeg skal til at starte på ASP, har kigget på det, men det var i
>FrontPage.... Hvilket program er det bedste ???
>
>mvh Per Koch Jensen

Et program jeg kraftigt kan anbefale, som kan alt det basale (og en
del mere) er 1st page 2000 fra www.evrsoft.com, som også har
farvekodning,linienummerrering, en masse startscripts (dog ik til asp)
o.lign. og så har den, en stor fordel i forhold til de fleste andre
bud. Pris = 0

Dennis