Centyl med kaliumklorid
Fra : Peter Jensen

Dato : 20-08-03 15:57

Kan jeg købe dette medicin på Internettet og hvis JA, hvor ?

Fra : arc@na

Dato : 20-08-03 22:05

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in news:3f438bd1$0$24651
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Kan jeg købe dette medicin på Internettet og hvis JA, hvor ?

Jeg vil ikke råde dig til at selvmedicinere med hjertemedicin.

arc@na

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-08-03 05:04

arc@na wrote:
> "Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in
> news:3f438bd1$0$24651 $edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Jeg vil ikke råde dig til at selvmedicinere med hjertemedicin.

hjertemedicin??

jeg får det som vanddrinvende med en svag blodtrykssænkende effekt ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 21-08-03 14:39

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Øhhhh, hvorfor vil du købe dette på internet, og således undgå at modtag
medicintilskud?

Nå, men det vedkommer vel heller ikke mig .

Hans

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-08-03 14:48

Hans L. Baldrian wrote:
> Øhhhh, hvorfor vil du købe dette på internet, og således undgå at
> modtag medicintilskud?
>
> Nå, men det vedkommer vel heller ikke mig .

min teori er at Peter ikke kan få sin læge til at udskrive en recept.....
sikkert fordi lægen ikke mener det er nødvendigt ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-08-03 00:16

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev

> min teori er at Peter ikke kan få sin læge til at udskrive en recept.....
> sikkert fordi lægen ikke mener det er nødvendigt ;)

Tænk, findes der virkelig mennesker der vil tage medicin helt frivilligt?

Jeg mener, hvis man har mulighed for at undgå at tage medicin, gør man så
ikke det?

Hvem ved sine sansers fulde fem, vil gerne have de bivirkninger der desværre
ofte følger med?

Eller er det bare mig der er pillemodstander?

Mvh. Uffe Ravn
Der normalt får udleveret sin medicin i bæreposer.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-08-03 01:12

Uffe Ravn wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev

> Tænk, findes der virkelig mennesker der vil tage medicin helt
> frivilligt?

når alternativet er ben så tunge at man ikke længere kan færdes i sit eget
hjem på grund af trapper, så har jeg altså ikke noget imod at tage en pille
der i værste fald får mig til at tisse en gang mere ;)

> Jeg mener, hvis man har mulighed for at undgå at tage medicin, gør
> man så ikke det?

jo da, bestemt.....

> Hvem ved sine sansers fulde fem, vil gerne have de bivirkninger der
> desværre ofte følger med?

lige med dette præperart er bivirkninger sjældne ved kortvarige behandlinger
eller ved behandling for blodtrykket......
jeg har brugt pillen her i sommer fordi mine ben hævede så voldsomt op at
jeg nærmest ikke kunne gå nogle dage.... og har ingen bivirkninger oplevet,
da jeg kun tager en pille efter behov....

> Eller er det bare mig der er pillemodstander?

nej bestemt ikke, men der er for mig lang vej fra at tage 18 piller om dagen
udover diverse klyx og stikpiller...... og så til at skulle tage en enkelt
pille efter behov....

> Mvh. Uffe Ravn
> Der normalt får udleveret sin medicin i bæreposer.

i remember that :(

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-08-03 11:18

> [...]

pille
> der i værste fald får mig til at tisse en gang mere ;)

Ok, men hvis problemet er så stort, må lægen vel også kunne finde ud af at
reagere.

Men så igen, handlingslammede læger findes desværre også.

Mvh.

Fra : John Sahl

Dato : 22-08-03 12:26

Uffe Ravn <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:
> Ok, men hvis problemet er så stort, må lægen vel også kunne finde ud
> af at reagere.

Nu får Sabina jo sine piller ordineret af lægen. Det var Peter
der spurgte efter steder at købe dem uden om lægen.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-08-03 12:59

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev

> Nu får Sabina jo sine piller ordineret af lægen.

Det var jeg nu heller ikke et øjeblik i tvivl om.

Mvh.

Fra : arc@na

Dato : 16-09-03 09:05

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in news:3xX0b.52548
$Kb2.2433962@news010.worldonline.dk:

> hjertemedicin??

Ja, vanddrivende medicin med kalium gives normalt til hjerte- eller
blodtrykspatienter.

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 16-09-03 09:10

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in news:3f66c42c$0$83067
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Ja, vanddrivende medicin med kalium gives normalt til hjerte- eller
> blodtrykspatienter.

PS, fra http://www.lmk.dk/:
Indikationer
Thiazidernes moderate og langvarige virkning gør dem velegnede som
førstehåndsmidler i ødembehandlingen, se Diuretika.
De anvendes endvidere som basismedikamenter i hypertensionsbehandlingen,
se Antihypertensiva, diuretika.
--------

Hypertension (for højt blodtryk) og ødemdannelse (væskeansamlinger) er
som bekendt nogle af de almindeligste symptomer i forbindelse med
hjertesygdomme.

arc@na

Fra : Lyrik

Dato : 25-10-03 12:13

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in message
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in news:3xX0b.52548
> $Kb2.2433962@news010.worldonline.dk:

> Ja, vanddrivende medicin med kalium gives normalt til hjerte- eller
> blodtrykspatienter.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det er der noget rigtigt i. Man søger at aflaste kredsløbet ved at afdræne
det.
Derved afdræner man også Kalium, hvilket kan give risiko for hjertesvigt,
idet man forstyrrer natrium-kalium balancen.
Dette kompenserer man så for ved at putte Kalium i det vanddrivende
middel!))
Uheldigvis har man erfaret at dette Kaliumtilskud i pillen ikke rigtig
virker tilstrækkeligt......og så kan den sunde fornuft fortsætte
diduktionen.
Resultat, man pisser og pisser og går med større og større bleer, idet det
især er ældre som er udsat for behandlingen.
Når man så konstaterer at vand-fordrivelse ikke er nok til at hjælpe et
svækket hjerte, men det er skidenemt og alle kan ordinere,-så sætter den
egentlige hjertestyrkende behandling ind.
Det er digitalistilskud, gerne i form af Digoxin. Dette er imidlertid et
stof som man skal indstille dosis af-PÅ HOSPITALET!- og derfor får man ikke
behandlingen, idet den billige, dårlige vand-fordrivelsesbehandling skal
være det første lort som forsøges!

Hilsen
Jens

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 25-10-03 17:48

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> wrote in message

> behandlingen, idet den billige, dårlige vand-fordrivelsesbehandling skal
> være det første lort som forsøges!

Hvilket belæg har du for at sige, at vanddrivende ikke virker på hjertesyge?
sådan som jeg husker det, så er de bedste resultater netop kommet ved at man
bl.a. pumper folk fulde af diuretika...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Lyrik

Dato : 25-10-03 23:09

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
hjertesyge?
> sådan som jeg husker det, så er de bedste resultater netop kommet ved at
En sådan gang quotefuck kan ikke manipulere med mig!
Jeg vil kun sige at når et hjerte bliver svagt, så ophobes der væske i
kroppen, idet kredsløbet ikke kan magte at skille sig af med det.
Væsken er SYMPTOMET! På hjertesvækkelse. Hjertesvækkelsen er SELVE
SYGDOMMEN!
Hvad ville være fornuftigt at angribe? Symptomet, eller sygdommen?
De fleste praktiserende læger nøjes med at angribe SYMPTOMET.
Hos rigtig mange mennesker sætter man først ind i behandlingen af
SYGDOMMEN=hjertesvækkelse, når symptombehandlingen svigter.
Så først kommer de på hospitalet og får medicin imod selve hjertesvækkelsen!
Sådan har jeg i mange år oplevet det! Den eneste grund jeg kan finde, på, at
man i laaaang tid kun symptombehandler er, at hjertestyrkningen kræver
indlæggelse, opstart og efterfølgende kontrol!
Kan du finde andre grunde?
For øvrigt er vanddrivsbehandlingen meget ydmygende for det menneske som
udsættes for den.
Et liv oven på en STOR evigt våd, lugtende ble!
Et liv som du levende beskriver:

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 26-10-03 11:40

> En sådan gang quotefuck kan ikke manipulere med mig!

Jeg quotefucker ikke, jeg hæfter mig blot ved en helt konkret udtalelse, du
kommer med.

> [...]
> kroppen, idet kredsløbet ikke kan magte at skille sig af med det.
> Væsken er SYMPTOMET! På hjertesvækkelse. Hjertesvækkelsen er SELVE

Det har du fuldstændig ret i - den er et blandt mange symptomer... hvad vil
du foreslå, at man gør? transplanterer dem allesammen? hvor behageligt tror
du det er?

> Hvad ville være fornuftigt at angribe? Symptomet, eller sygdommen?

Hvordan skal man 'angribe' et hjerte med nedsat pumpefunktion?

> De fleste praktiserende læger nøjes med at angribe SYMPTOMET.

Praktiserende læger behandler ikke patienter med dårligt hjerte, det gør
cardiologer...

> [...]
> SYGDOMMEN=hjertesvækkelse, når symptombehandlingen svigter.
> Så først kommer de på hospitalet og får medicin imod selve

Hvad er det for noget medicin du mener, hjælper mod 'selve
hjertesvækkelsen'? Så vidt jeg ved, så gives der ikke noget medicin, til
hjertepatienter, som reparerer hjertet - det kan nemlig ikke lade sig
gøre... men man kan 'støtte' hjertet ved at give diuretika og
blodtrykssænkede medicin, evt. ACE-hæmmere (eller receptorantagonister), som
forhindrer yderligere skade på kredsløbet, nyrer osv.

> [...]
> man i laaaang tid kun symptombehandler er, at hjertestyrkningen kræver
> indlæggelse, opstart og efterfølgende kontrol!

Hvis man har fået konstateret et dårligt fungerende hjerte, så bliver man
også visiteret til en cardiologisk afdeling.

> For øvrigt er vanddrivsbehandlingen meget ydmygende for det menneske som
> udsættes for den.
> Et liv oven på en STOR evigt våd, lugtende ble!

Sikke noget vrøvl... blot fordi man får vanddrivende betyder det ikke at man
bliver inkontinent.

For mig lyder det som om du udtaler dig om noget du ikke aner en pind om...
hvad mener du f.eks. med 'hjertesvækkelse'? er du klar over, hvad
'vanddrivsbehandling' er? og har du overhovedet noget kendskab til
behandlingen af hjertesyge i dagens Danmark?

- Mikkel

FUT: dk.videnskab.sundhed

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-03 12:08

> [...]
som
> forhindrer yderligere skade på kredsløbet, nyrer osv.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Du undgår behændigt at forholde dig til det hjertestyrkende middel nummer
ét, nemlig digitalis!
Selvfølgelig skal en akkut væskeophobning behandles med alle midler, også
vanddrivende, men det jeg prøver at trænge igennem din bedrevidende med, er,
de utroligt mange ældre mennesker som lider af lettere hjertesvækkelse som
er aldersbetinget.
Et eksempel, -en 90 årig kvinde som ellers er i fin form spises af med
vanddrivende midler indtil hun kollapser. Så først kommer hun på hospitalet
og bliver indstillet med Digoxin, hvorefter hele hendes almentilstand
forbedres betragteligt.
Hvorfor varer det så længe!?
Tilsvarende problematik har jeg oplevet igen og igen.
De aldersbetingede væskeansamlinger i ben behandles over en bank med
vanddrivende medicin, hvor en hjertestyrkende behandling kunne have bragt
dem i stand til at afdræne ved egen kraft.
Med hensyn til almen hjertesvækkelse, som er det altovervejende
ældreproblem, husker jeg en udtalelse af dr. Folkers, som udtalte, at
hjertemuskelsvækkelse havde sin oprindelse i Q10(Ubiquinon) mangel.
Hvis dette har noget på sig, og den opfattelse hælder jeg selv til, så ville
en forebyggelse på dette område have stor prioritet.

Hilsen
Jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-10-03 23:53

> Du undgår behændigt at forholde dig til det hjertestyrkende middel nummer
> ét, nemlig digitalis!

Hvis du slæber rundt med 10 kg vand, så er det ret smart at få det ud først.
Det betyder, at patientens tilstand ofte forbedres så meget, at der ikke er
grund til at give digitalis. Hvorfor skulle man så gøre det? En god løsning
til 1/10 af prisen er da langt at foretrække, så vi har råd til at behandle
flere patienter.

Mvh Maria