Parkens tag
Fra : P.C.

Dato : 05-04-01 19:47

Hi.

Jeg har skrevet ind til Dr. for at spørge om de byggemetoder jeg kunne vise
,måske ville være bedre end den løsning der er valgt.
Jeg skriver i denne gruppe, fordi det vel er et spørgsmål om regning og geometri
og CAD og ikke kun et spørgsmål om kunstnerisk smag , men også fordi jeg gerne
ville starte en debat om hvorvidt Lego klodsen eller Lego ideen er den eneste
endegyldige nu og i al fremtid.
Ideen i de bedste arkitekt applikasioner er, at man gemmer informasioner om de
klodser man bygger med ,i modsætning til hvad jeg påstår ; at man kan danne
individuelle byggeklodser, sålænge de samlet danner en selvbærende helhed.
se på :
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/poster-1.jpg

Hvor bygningerne er dannet af en bærende struktur der trodser de tradisionelle
snit retninger og derved er lige så nemme at udføre som alm vanrette og lodrette
bygningsdele . ------- man kan sige at byggedelene er flettet ind i hinanden ,på
en måde der giver bygningerne forskellig karekter ,alt efter hvorfra man ser
bygningen.
Parkens tag består med denne metode som baggrund, som en række enkelte snit ,som
_ikke_ finder støtte i nogen anden struktur ,men alene i de enkelte
bygningsdeles egen styrke. --------- men hvorfor skal en række dragere der kun
"skygger" for max 1 pct. af lyset rulles ind ,hvis en fast struktur kunne være
stærkere og bære presenninger der vea billige at skifte ?
MVH.
P.C.