Hvorfor savler min hund?
Fra : Louise Viborg

Dato : 20-08-03 13:17

Hej med jer!
Idag fik vores hund lov til at snuse til en af vores små killinger.
Jeg holdte killingen i hænderne og snuste han til hende, og begyndte
han at savle fuldstændigoverdrevet. Det løb bare ned på gulvet!
Er der nogen der har nogen bud på hvorfor han gjorde det?

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-08-03 13:45

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> [...]
> han at savle fuldstændigoverdrevet. Det løb bare ned på gulvet!
> Er der nogen der har nogen bud på hvorfor han gjorde det?

Vi oplever lidt af det samme med vores hund. Her er det bare is og
tykmælk der udløser det. Han behøver ikke se noget af det, bare man
siger "is" eller "tykmælk" til ham, så oversavler han det hele.

Faktisk har vi en teori om, at ham der opfandt guirlanderne havde en
gammel dansk hønsehund.

Men i dette tilfælde er det jo mad der udløser det, så jeg håber ikke
det er fordi jeres hund anser killingen for en lille lækkerbidsken.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-08-03 13:50

Hej Trine!
Det var lige præcis det samme min kæreste sagde *G* Men nej, Baluka
ser hverken vores katte, killinger eller kanin, som byttedyr. De er
hans gode legekammerater

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-09-03 20:40

Hej Louise

Faktisk tror jeg, det er noget i retning af det modsatte. En eller anden
form for ubehag...
Vi var på Sjælland efter en ny ( lettere brugt ) hund, og havde vore to
andre hunde med. Men når vi skulle sidde ved bordet, så ville vores Aussie
ikke komme hen til bordet, og kom hun derhen stod savlen omkring hele
snuden. Hun ville kun komme, hvis hun måtte hoppe op i en stol, eller ligge
på mine ben. Jorden ville hun ikke være på. Vi har ikke set det før, og
heller ikke siden, og det var ganske tydeligt, at hun bestemt ikke følte sig
godt tilpas der.

M.V.H.....Benny..