access database med postnummer og by ?
Fra : SpookiePower

Dato : 20-08-03 12:02

Jeg har ledt efter en access database med postnumre og byer,
men har ikke kunne finde nogle. Jeg skal bruge den til at lave
nogle asp øvelser fra en bog. Er der nogle som ved hvor man
kan downloade sådan en database ?

Fra : Mikkel Egelund

Dato : 20-08-03 12:10

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> men har ikke kunne finde nogle. Jeg skal bruge den til at lave
> nogle asp øvelser fra en bog. Er der nogle som ved hvor man

Jeg har lagt en ud du kan hente på:

http://www.spacerent.dk/postnumre.mdb

/mikkel

Fra : SpookiePower

Dato : 20-08-03 12:20

"Mikkel Egelund" <me@spacerent_SPAMIT.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lagt en ud du kan hente på:
>
> http://www.spacerent.dk/postnumre.mdb
>

> /mikkel
>
> http://spacerent.dk - Webhosting fra 49,-/md.

Mange tak for din hurtige hjælp.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-08-03 17:16

On Wed, 20 Aug 2003 13:09:59 +0200, "Mikkel Egelund"
<me@spacerent_SPAMIT.dk> wrote:

>"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> wrote in message

>Jeg har lagt en ud du kan hente på:
>
>http://www.spacerent.dk/postnumre.mdb

Den "autoriserede" udagve i Excel 5.0-format findes her:
<url: http://www.postdanmark.dk/iis/postnumre/postnr.xls>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-08-03 12:43

SpookiePower skrev:

> Jeg har ledt efter en access database med postnumre og byer,
> men har ikke kunne finde nogle.

Nu har Mikkel givet en adresse, men helt generelt så er det Post
Danmark der administrerer postnumre i Danmark - og hvis man vil
have et datasæt med alle danske postnumre kan det findes på deres
hjemmeside (det ligger som Excel-fil, men er let at importere i
Access).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-08-03 15:38

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> have et datasæt med alle danske postnumre kan det findes på deres
> hjemmeside (det ligger som Excel-fil, men er let at importere i

Hmm, skal man have fat i det ultimative setup så har kort &
matrikelstyrelsen noget liggende
http://tinyurl.com/kltp

Det ser spændende ud
Morten smed et i link i dk.edb.database.ms-access her forleden

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-08-03 15:58

Peter Lykkegaard skrev:

> Hmm, skal man have fat i det ultimative setup så har kort &
> matrikelstyrelsen noget liggende
> http://tinyurl.com/kltp

Jeg så det godt - og du har ret i at det ser spændende ud. Det
virker bare som lidt overkill i forhold til SpookiePowers
beskrivelse af formålet: "Jeg skal bruge den til at lave
nogle asp øvelser fra en bog"
--
Jens Gyldenkærne Clausen