Antivirus
Fra : Preben

Dato : 20-08-03 11:00

Hej

Jeg vil høre om der findes gratis antivirus til Linux. Eller rettere jeg
ved det findes, men hvad er bedst og hvem tilbyder hvad?

Jeg har kig på:
- F-Prot
- Clam Antivirus
- OpenAntivirus
- BitDefender

Af ikke-gratis antivirus har jeg set:
- Kaspersky.lab
- RAV
- Sophos (næsten med garanti alt for dyrt)

Hvad er bedst? Er de gratis lige så gode som dem der kan købes. Jeg har
et godt syn på Kaspersky, men jeg ved ikke hvad der er bedst.
I hvert fald vil jeg gerne have scanning af al trafik på computeren -
kan godt nøjes med overvågning af "læs-skriv" operationer. Findes der på
ReiserFS operationer som i f.eks. NTFS med ADS (alternate data streams)
hvor man skal være opmærksom på at filerne kan "gemme" sig!

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-08-03 11:12

Preben <64bit@mailme.dk> writes:

> Jeg vil høre om der findes gratis antivirus til Linux. Eller rettere
> jeg ved det findes, men hvad er bedst og hvem tilbyder hvad?
>
> Jeg har kig på:
> - F-Prot

Det bruger jeg selv. Det er gratis på personlige arbejdsstationer.
Der er også H+BedV AntiVir; det er ligeledes gratis for personligt
brug.

Resten har jeg ikke kigget på.

/Rasmus

When is it time to reinstall an operation system?
- When booted, the computer prints "Starting Windows..."

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 11:35

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Det bruger jeg selv. Det er gratis på personlige arbejdsstationer.
> Der er også H+BedV AntiVir; det er ligeledes gratis for personligt
> brug.

H+BedV har jeg brugt på min Windows maskine, men blev træt af at skulle
opdatere hele programmet HVER gang der skulle opdateres definitioner!
Hvordan fungerer det på Linux?

Mvh / Preben

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-08-03 11:42

Preben <64bit@mailme.dk> writes:

> H+BedV har jeg brugt på min Windows maskine, men blev træt af at
> skulle opdatere hele programmet HVER gang der skulle opdateres
> definitioner! Hvordan fungerer det på Linux?

Fint. Den henter virusdefinitioner og program hver for sig
(dvs. programopdatering kun når denne er nødvendig) med "antivir
--update". Fungerer fint i cronjobs.

/Rasmus

To alcohol!
The cause of - and solution to - all of life's problems!
-- Homer Simpson

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 12:13

> Fint. Den henter virusdefinitioner og program hver for sig
> (dvs. programopdatering kun når denne er nødvendig) med "antivir
> --update". Fungerer fint i cronjobs.

Men du bruger F-Prot! Og du lader til at have rimelig godt forstand på
skidtet, så det er vel det Du kan abefale fremfor antivir eller?

Mvh / Preben

Fra : Max Andersen

Dato : 20-08-03 12:29

"Preben" <64bit@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Men du bruger F-Prot! Og du lader til at have rimelig godt forstand på
> skidtet, så det er vel det Du kan abefale fremfor antivir eller?

Vi er flere der bruger F-prot. Jeg bruger endvidere F-secure også på min
linux antivirus mail gateway, så det kan jeg godt anbefale.

Max

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 12:33

> Vi er flere der bruger F-prot. Jeg bruger endvidere F-secure også på min
> linux antivirus mail gateway, så det kan jeg godt anbefale.

F-secure - er det gratis? Eller koster det knaster?

Nu skriver du mail gateway? Mener du så kun udadgående post eller også
indadgående post?

Mvh / Preben

Fra : Max Andersen

Dato : 20-08-03 13:23

> F-secure - er det gratis? Eller koster det knaster?
>
> Nu skriver du mail gateway? Mener du så kun udadgående post eller også
> indadgående post?

Det koster da en smule :)

Det kan man selv vælge. Jeg bruger qmail og min qmailscanner kalder et
perlscript der kalder 2 av-engines og inden slår op i 3 rbl databaser.

man kan sætte ip-relaying op på gateway'en. dette bevirker at ALT bliver
scannet. både indgående og udgående.

Max

Fra : Carsten

Dato : 20-08-03 15:50

Hej
Jeg er lidt forundret over alt den her virussnak jeg var ellers af den
opfattelse at en linux spand var temmelig emuen over for virus og at der
ikke var særlig megen virus i omløb som kunde angribe en linux, for en
virus der er designet til at angribe Windows kan da ikke gøre skade på en
Linux spand kan den ??
/Carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 20-08-03 16:14

Den Wed, 20 Aug 2003 16:50:22 +0200 skrev Carsten:
> [...]
>ikke var særlig megen virus i omløb som kunde angribe en linux, for en
>virus der er designet til at angribe Windows kan da ikke gøre skade på en

De fleste anti-virus-produkter til Linux checker skam for windows-virus.

De er beregnet til filservere, mailservere og lignende, hvor (nogen
af) klienterne er windows-maskiner.

Mvh
Kent
--
6.0 FDiv 3.0 = 1.999773462873 - Intel Pentium bug

Fra : Dennis

Dato : 20-08-03 14:57

> Vi er flere der bruger F-prot. Jeg bruger endvidere F-secure også på min
> linux antivirus mail gateway, så det kan jeg godt anbefale.

Jeg har FreeBSD og jeg kan fint installere F-Prot på min maskine og se, at
den fungere, men den vil ikke opdatere dens antivirus definationer? F.eks.
når jeg skriver:

su-2.05b# f-prot -verno
F-PROT ANTIVIRUS
Program version: 4.1.1
Engine version: 3.13.4

VIRUS SIGNATURE FILES
SIGN.DEF created 19 August 2003
SIGN2.DEF created 19 August 2003
MACRO.DEF created 18 August 2003

... er det jo fint, men når jeg skriver (som de anbefaler):

su-2.05b# /usr/local/f-prot/tools/check-updates.pl -cron
Error: Unable to include perl module: 'HTTP::Request'.
Please install this module and try re-running this script.
(Hint: man CPAN)
Fatal error. Exiting...

Jeg har installeret den nyeste Perl:

su-2.05b# perl -v
This is perl, v5.8.0 built for i386-freebsd

Jeg har set på F-Prot's side, men synes ikke at kunne finde det store der?

Dennis

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 13:28

> Fint. Den henter virusdefinitioner og program hver for sig
> (dvs. programopdatering kun når denne er nødvendig) med "antivir
> --update". Fungerer fint i cronjobs.

Nu har jeg installeret F-prot, men hvordan opdaterer jeg den så?

Og hvordan får jeg den til at køre som "baggrunds-scan" så den tjekker
alle filer der bliver åbnet/lukket!

Mvh / Preben

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 20-08-03 20:49

> [...]
> If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
> But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Jeg fik heller ikke den forkromede udgave til at virke.

Her er et simplere opdateringsscript jeg har brugt:

#!/bin/sh -x
cd ~/f-protData
ncftpget ftp.hi.is . \
pub/mirrors/complex.is/pub/fp-def.zip \
pub/mirrors/complex.is/pub/macrdef2.zip

# Need to unpack to ext2 partition, unzip cannot write /dos_d
cd unpacked
unzip -o ../fp-def.zip
unzip -o ../macrdef2.zip
# Copy to DOS partition
cp * /dos_d/f-protData
<<<<<<<<

I min f-prot på Linux er signaturfilerne links til
~/f-protData/unpacked. Desuden kopieres filerne til en DOS-partitition
hvor Windows-udgaven kan samle dem op når den starter. (Bruger den ikke
mere.)

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 21:01

> [...]
> ~/f-protData/unpacked. Desuden kopieres filerne til en DOS-partitition
> hvor Windows-udgaven kan samle dem op når den starter. (Bruger den ikke

Ok, det vil jeg da overveje så, men hvorfor ikke lægge signatur-filerne
direkte ind i f-prot, istedet for et symbolsk link?

Det ville dog være "cool" at få det originale perl-script til at fungere!

Mvh / Preben

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-08-03 15:03

On Wed, 20 Aug 2003 15:56:35 +0200, Dennis wrote:

> [...]
> Error: Unable to include perl module: 'HTTP::Request'. Please
> install this module and try re-running this script. (Hint: man

Har du også gjort det scriptet beder dig om i fejlmeddelelsen ovenfor?
Altså installeret HTTP::Request?

> Jeg har set på F-Prot's side, men synes ikke at kunne finde det
> store der?

Måske er det fordi det er forklaret hvad du skal gøre direkte i
fejlmeddelelsen?

Mvh.

--
"It's the Disneyland-law Adam Sjøgren
So far out it makes anarchy a bore" asjo@koldfront.dk

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 15:09

> Har du også gjort det scriptet beder dig om i fejlmeddelelsen ovenfor?
> Altså installeret HTTP::Request?

Hvordan installeres det?

Mvh / Preben

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-08-03 15:15

On Wed, 20 Aug 2003 16:09:04 +0200, Preben wrote:

> Hvordan installeres det?

Aha, så er den første del af fejlmeddelelsen læst. Nu tager vi så den
næste del, der hvor der står: "Hint: man CPAN".

God læselyst.

Mvh.

--
"They are very important clients, they can't wait." Adam Sjøgren
"They're about to." asjo@koldfront.dk

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 16:01

Adam Sjøgren wrote:

> Aha, så er den første del af fejlmeddelelsen læst. Nu tager vi så den
> næste del, der hvor der står: "Hint: man CPAN".

Jeg spurgte om hvordan man installerede - jeg kan godt læse, men jeg får
flg.:

# man CPAN
No manual entry for CPAN

Hvad skal jeg have installeret!! Og der må da være et mennesker derude
som har installeret det her før og som lige ved hvad det drejer sig om??
Er der ikke?

Er der ikke en eller anden install-vejl. til F-prot'en et sted!!! For
jeg aner virkelig ikke hvordan jeg bruger det program. man f-prot synes
jeg ikke rigtig giver så meget - det er jo blot en command line scanner!

Mvh / Preben

Fra : Dennis

Dato : 20-08-03 16:05

> Jeg spurgte om hvordan man installerede - jeg kan godt læse, men jeg får
> flg.:
>
> # man CPAN
> No manual entry for CPAN

Jeg kørte dette på mit (FreeBSD) system:

perl -MCPAN -e shell
cpan> install HTTP::Request

Nu virker min "check-updates.pl" i hvert fald.

Dennis

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 16:37

> Jeg kørte dette på mit (FreeBSD) system:
>
> perl -MCPAN -e shell
> cpan> install HTTP::Request
>
> Nu virker min "check-updates.pl" i hvert fald.

Well, jeg har jo ikke CPAN installeret, hvor får jeg det på en debian
woody...

Hvad er CPAN egentlig?

Mvh / Preben

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 19:55

> Jeg kørte dette på mit (FreeBSD) system:
>
> perl -MCPAN -e shell
> cpan> install HTTP::Request
>
> Nu virker min "check-updates.pl" i hvert fald.

Well, det giver mig en del problemer. Når jeg skriver install
HTTP::Request, så spørger den om jeg vil installere alt muligt crap,
hvilket jeg svarer ja til (trykker bare enter), men så melder den fejl
til sidst :(

Nogen der kender til det.

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Kim Hansen

Dato : 21-08-03 02:16

> [...]
> HTTP::Request, så spørger den om jeg vil installere alt muligt crap,
> hvilket jeg svarer ja til (trykker bare enter), men så melder den fejl

Drop CPAN-metoden og udnyt at der findes en Debian-pakke med
HTTP::Request. Kør:

apt-get install libwww-perl

Så skulle det være klaret.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-08-03 16:16

On Wed, 20 Aug 2003 16:50:22 +0200, Carsten wrote:

> Jeg er lidt forundret over alt den her virussnak

Det skal du ikke være, mange folk bruger GNU/Linux-maskiner som
mailservere for - ja - Windows-maskiner. Det er praktisk at kunne
fange vira allerede inden email'en når Windows-maskinerne.

> for en virus der er designet til at angribe Windows kan da ikke gøre
> skade på en Linux spand kan den ??

Typisk kun ved at lave sende en masse emails, som så kan være
irriterende alene fordi der er mange af dem.

Mvh.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 20-08-03 19:30

Preben <64bit@mailme.dk> writes:
> Hvad er CPAN egentlig?

Google er din ven.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 20-08-03 19:30

"Dennis" <spam@snudske.dk> writes:
> Jeg kørte dette på mit (FreeBSD) system:
>
> perl -MCPAN -e shell
> cpan> install HTTP::Request

På FreeBSD bliver du lykkeligere hvis du installerer
/usr/ports/www/p5-libwww i stedet.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-08-03 19:37

On Wed, 20 Aug 2003 20:29:47 +0200, Lars wrote:

> Google er din ven.

Og vores.

Mvh.

--
"I'm a tree-surgeon if you like" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 20-08-03 19:57

> [...]
> HTTP::Request, så spørger den om jeg vil installere alt muligt crap,
> hvilket jeg svarer ja til (trykker bare enter), men så melder den fejl

Ja, jeg har ofte set software melde fejl.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Preben

Dato : 20-08-03 20:46

> Ja, jeg har ofte set software melde fejl.

Nej, ok - jeg tænkte mere specifikt ved installation af HTTP::Request

Det er ved http/form der meldes fejl.

Men her kommer så lidt output:
[...]
Running make test
/usr/bin/perl t/TEST 0
base/common-req.....ok
base/cookies........ok
base/date...........ok
base/headers-auth...ok
base/headers-etag...ok
base/headers-util...ok
base/headers........ok
base/http...........ok
base/listing........ok
base/mediatypes.....ok
base/message........ok
base/negotiate......ok
base/response.......ok
base/status.........ok
base/ua.............ok
html/form...........Can't locate HTML/TokeParser.pm in @INC (@INC
contains: ../blib/lib ../blib/arch /usr/local/lib/perl/5.6.1
/usr/local/share/perl/5.6.1 /usr/lib/perl5 /usr/share/perl5
/usr/lib/perl/5.6.1 /usr/share/perl/5.6.1 /usr/local/lib/site_perl ../.
/usr/local/lib/perl/5.6.1 /usr/local/share/perl/5.6.1 /usr/lib/perl5
/usr/share/perl5 /usr/lib/perl/5.6.1 /usr/share/perl/5.6.1
/usr/local/lib/site_perl .) at ../blib/lib/HTML/Form.pm line 73.
html/form...........dubious
Test returned status 2 (wstat 512, 0x200)
Constant subroutine __need_size_t redefined at
/usr/lib/perl/5.6.1/stddef.ph line 131.
Use of uninitialized value in eval "string" at
/usr/lib/perl/5.6.1/stddef.ph line 131.
Constant subroutine __need_timeval undefined at
/usr/lib/perl/5.6.1/bits/time.ph line 20.
DIED. FAILED tests 1-14
Failed 14/14 tests, 0.00% okay
robot/rules-dbm.....ok
robot/rules.........ok
robot/ua-get........FAILED tests 3, 5
Failed 2/7 tests, 71.43% okay
robot/ua............FAILED tests 3, 5
Failed 2/7 tests, 71.43% okay
local/autoload-get..FAILED test 1
Failed 1/1 tests, 0.00% okay
local/autoload......FAILED test 1
Failed 1/1 tests, 0.00% okay
local/get...........Can't locate HTML/Entities.pm in @INC (@INC
[...]
/usr/local/lib/site_perl .) at ../blib/lib/LWP/Protocol/file.pm line 18.
Compilation failed in require at local/get.t line 32.
local/get...........dubious
Test returned status 2 (wstat 512, 0x200)
DIED. FAILED tests 1-2
Failed 2/2 tests, 0.00% okay
local/http-get......FAILED tests 1-2, 5-7, 19
Failed 6/19 tests, 68.42% okay
local/http..........FAILED tests 1-2, 5-7, 18
Failed 6/18 tests, 66.67% okay
local/protosub......ok
Failed Test Status Wstat Total Fail Failed List of Failed
html/form.t 2 512 14 14 100.00% 1-14
local/autoload-get.t 1 1 100.00% 1
local/autoload.t 1 1 100.00% 1
local/get.t 2 512 2 2 100.00% 1-2
local/http-get.t 19 6 31.58% 1-2, 5-7, 19
local/http.t 18 6 33.33% 1-2, 5-7, 18
robot/ua-get.t 7 2 28.57% 3, 5
robot/ua.t 7 2 28.57% 3, 5
Failed 8/26 test scripts, 69.23% okay. 34/343 subtests failed, 90.09% okay.
make: *** [test] Error 29
/usr/bin/make test -- NOT OK
Running make install
make test had returned bad status, won't install without force

cpan>

Ja, og så virker det bare ikke :(

Og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke fatter meget af det her.

Mvh / Preben

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-08-03 00:38

> Well, jeg har jo ikke CPAN installeret, hvor får jeg det på en debian
> woody...

Nu er det jo ude efter HTTP::Request - den ligger i libwww-perl på
Debian.

/Rasmus

While Linux is larger than Emacs,
at least Linux has the excuse that it has to be.
--Linus Torvalds

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-08-03 00:42

> Nu har jeg installeret F-prot, men hvordan opdaterer jeg den så?

Jeg har installeret f-prot via f-prot-installer (Debian) - vær dog
opmærksom på, at stable-pakken er outdated, så den kan ikke installere
seneste F-prot version; du skal så have fat i den fra
unstable/testing.

Installer libwww-perl og brug det inkluderede update-script. Jeg har
det her i /etc/cron.d/f-prot-installer:

27 4,16 * * * root if [ -x /usr/lib/f-prot/tools/check-updates ]; then /usr/lib/f-prot/tools/check-updates -cron -quiet; fi

> Og hvordan får jeg den til at køre som "baggrunds-scan" så den tjekker
> alle filer der bliver åbnet/lukket!

Det er der mig bekendt ingen virusscannere, der kan på Linux.

/Rasmus

I'm a unix system administrator
- sending me HTML formatted emails and/or attached Word documents is a
nice way to ensure I won't bother to answer you.
-- Jan Chrillesen

Fra : Preben

Dato : 21-08-03 10:51

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
>

> Det er der mig bekendt ingen virusscannere, der kan på Linux.

Hmm.. Ifølge denne tekst:
"Anti-Virus Monitor - klient-applikation til Anti-Virus Daemon. Opererer
efter princippet "file operation intercepting" (dvs. start, åbning og
initiering af moduler) for at checke for vira"

som står på
http://www.capitalsoftware.dk/produkter.php?type=workstation&os=linux

Det kan ifølge dem lade sig gøre. Det koster _kun_ 325,- ex. moms, så
det er måske noget der var værd at overveje!!! Men jeg vil da undersøge
det nærmere inden jeg begynder at ofre noget!

Mvh / Preben Holm

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-08-03 00:48

Preben <64bit@mailme.dk> writes:

> Men du bruger F-Prot! Og du lader til at have rimelig godt forstand på
> skidtet, så det er vel det Du kan abefale fremfor antivir eller?

Jeg bruger F-prot to steder, hvor en kommerciel licens er
påkrævet. Begge steder var grunden til valget, at F-prot på det
tidspunkt havde en (for os) fordelagtig licens, hvor man betalte
pr. server og ikke pr. postkonto som nu.

Jeg har kun prøvet antivir som ikke kommerciel privatlicens herhjemme;
mit indtryk er dog godt, så jeg har rent teknisk ingen grund til at
anbefale den ene fremfor den anden.

/Rasmus

I am free of prejudices. I hate everyone equally.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-08-03 10:20

> Det kan ifølge dem lade sig gøre. Det koster _kun_ 325,- ex. moms, så
> det er måske noget der var værd at overveje!!! Men jeg vil da
> undersøge det nærmere inden jeg begynder at ofre noget!

Jeg hentede lige 30-dages prøveversionen og fandt en readme-fil til
noget kernemodul:

---
There is a module for Kaspersky Anti-Virus Monitor for Linux. Its tasks are:

- intercept system calls to allow Kaspersky Anti-Virus Daemon check the files
before they are opened, closed or executed
- prevent access to infected files by returning error code "ACCESS DENIED".
This is unrecoverable error, ever programs that are executed with superuser
privelegies can't access infected files while Monitor is active.
---

Så det ser ud til, at det godt kan lade sig gøre.

Har du da en filserver, siden du har brug for det (antallet og
udbredelsen af Linux-vira taget i betragtning)?

/Rasmus

Eat right, exercise regularly, die anyway.

Fra : Preben

Dato : 24-08-03 19:39

Hej igen

> [...]
>
> Har du da en filserver, siden du har brug for det (antallet og
> udbredelsen af Linux-vira taget i betragtning)?

Nej, måske ikke, men jo, jeg har en fil-/print-server stående (print
virker ikke ordentligt - har ikke lige haft mere tid til at rode med samba).

Men jeg ville nok hellere have det på min workstation, hvor jeg har en
del filer som kommer vha. mail. Jeg ved ikke om jeg kan sætte F-Prot op
til at skanne de mails jeg får. Jeg bruger normalt Mozilla mail, men jeg
er da villig til at skifte.
Jeg har prøvet evolution, men jeg synes ikke lige det var så
brugervenligt som folk snakker om, når man har flere forskellige
IMAP-postkasser, som skal styres hver for sig!

Mvh / Preben

Fra : Dennis

Dato : 20-08-03 16:14

Måske lidt et sidespor mht. hvilket fabrikat man skal vælge, men måske er
F-Prot ikke helt vildt opdateret? Hvor tit opdatere de deres definationer?

Fra min server:
[...]

Igen fra min server:
su-2.05b# f-prot -virlist | grep -i sobig
Sobig.A@mm
Sobig.B@mm
Sobig.C@mm
Sobig.D@mm
Sobig.E@mm

Fra F-Prot's hjemmeside:
"W32/Sobig.F@mm is detected by the latest version of F-Prot Antivirus using
virus signature files dated 19 August 2003 or later."

Hmm.. burde den nye Sobig.F ikke være der imellem?

Dennis

Fra : Dennis

Dato : 20-08-03 22:02

> su-2.05b# f-prot -verno
> F-PROT ANTIVIRUS
> Program version: 4.1.1
> Engine version: 3.13.4
> VIRUS SIGNATURE FILES
> SIGN.DEF created 19 August 2003
> SIGN2.DEF created 19 August 2003
> MACRO.DEF created 18 August 2003
>
> su-2.05b# f-prot -virlist | grep -i sobig
> Sobig.A@mm
> Sobig.B@mm
> Sobig.C@mm
> Sobig.D@mm
> Sobig.E@mm

Nå, man skulle åbenbart have lidt tålmodighed:

su-2.05b# f-prot -verno
F-PROT ANTIVIRUS
Program version: 4.1.1
Engine version: 3.13.4
VIRUS SIGNATURE FILES
SIGN.DEF created 20 August 2003
SIGN2.DEF created 20 August 2003
[...]

Sobig.F@mm
Sobig.dropper

Det er dog bare stadigt forkert hvad F-Prot skriver på deres hjemmeside, men
de er jo sikkert ligeglade

Dennis