javscript i asp-kode
Fra : Jens Pedersen

Dato : 20-08-03 10:27

Hej Ng,

Jeg har en asp-fil, jeg fra min default.asp afvikler med
server.execute("fil.asp"). Denne fil indeholder derfor kun asp-kode, f.eks:

<%
response.write "en masse html"
%>

Jeg skal ved forkellige muse-events køre noget javascript, ala
onclick="element_click('forside')", hvor funktionen element_click er en
defineret javascript-funktion. eventen skal placeres i html-koden, der er
udskrevet ved response.write - men så kommer problemet:
Hvis jeg skriver

response.write "<td onclick="element_onclick('forside');"> "

virker det naturligvis ikke, da " afslutter response.write kommandoen. Men
det er heller ikke nok at bruge ' - altså

response.write "<td onclick='element_onclick('forside');'> "

Hvordan får jeg asp til at udskrive ", uden det afslutter response.write?
Den kode, der bliver sendt ud ved afvikling af fil.asp, skal se sådan ud:

--
Jens Pedersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-08-03 10:53

Jens Pedersen skrev:

> Hvordan får jeg asp til at udskrive ", uden det afslutter
> response.write?

Escapetegnet er endnu en ". For at udskrive ét anførselstegn
skriver man altså to.

Response.write "<td onclick=""element_click('forside');"">bla
bla</td>"
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Pedersen

Dato : 20-08-03 17:37

> Escapetegnet er endnu en ". For at udskrive ét anførselstegn
> skriver man altså to.

Tak!

--
Jens Pedersen