Problem med register_globals og IIS
Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-08-03 10:22

Øhh?

Jeg har en shop (oscommerce.com) og jeg har PHP installeret.

Før kørte jeg med Apache og satte register_globals vha. .htaccess. Nu er
jeg imidlertid blevet bedt om at anvende IIS5 i stedet.

Da IIS jo ikke håndterer .htaccess filer, har jeg så register_globals = On
i php.ini i c:\winnt

Men oscommerce.com fejler og siger at register_globals ikke er on.

Kaldet det går galt i er dette:

ini_get('register_globals') or exit('FATAL ERROR: register_globals is
disabled in php.ini, please enable it!');

Jeg har testet - ini_get('register_globals') returnerer bare en tom streng
under IIS - Hvorfor det, og hvad kan jeg så gøre?

Det er ligesom at med IIS vil register_globals bare være off - hvad kan det
være der er forkert?

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-08-03 22:48

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.joensson.org> wrote in

> [...]
> streng under IIS - Hvorfor det, og hvad kan jeg så gøre?
>
> Det er ligesom at med IIS vil register_globals bare være off - hvad

Det skal lige siges at jeg samtidig har Apache webserveren kørende på port
8080 og den anvender samme version af PHP og samme version af PHP.INI, og i
Apache virker det fint?

Meget mærkeligt
Flemming