Bundkort til DDR533 ram?
Fra : Steen

Dato : 20-08-03 10:00

Hej i gruppen!

Jeg står og overvejer at skifte hele mit system ud og bygge et nyt op fra
bunden af. Min plan er at købe en P4 2.4Ghz processor og udsætte den for lidt
overclocking med WaterChill som køling. Jeg påtænker mig at anskaffe mig
PC4200 RAM (DDR533), så er det store spørgsmål HVILKET BUNDKORT som bedst
udnytter denne ram. Bundkortet må gerne være med RAID, SATA og GigaLan og så
må det gerne kunne tåle lidt overclocking (regner med at køre 2.4@3.0 med
WaterChill køling).

mvh
Steen

Fra : "FalconMan©

Dato : 23-08-03 00:14

Hej Steen...

Jow, du kan godt kører med hurtigere ram klodser på dit nye bundbræt. De
oplysninger man får opgivet er "Standard" specifikationerne - og ikke hvad
man reelt kan kører med ved en evt. OC'ing af brættet!

Jeg vil da HELT KLART anbefale dig at inverstere i et ABIT IC7-Max II el
III. Grunden til dette forslag er, at ABIT er verdenskendt iblandt
overclockere for at lave gode og klippestabile bundbræt's, det kan man vist
ikke ligefrem sige om ASUShvilket jeg selv har prøvet. Jeg "troede" osse at
mit nye bræt skulle være et ASUS P4C800 Deluxe men - da jeg ikke kunne opnå
mit optimale mål med min nye iP4 - 2,8 GHz til at kunne kører højere end
"kun" 3.2 GHz valgte jeg fluks at "opsige den fra sin stilling" (skod
bræt!) - og inversterede så igen (eft. 1 mdr. m/ ASUS!!!) i et helt nyt ABIT
IC7-G Max II da jeg havde læst utroligt mange og gode possitive test's og
skrivelser om at ABIT nu igen var i front med dette OC bræt.

Det har nu kørt i ca. 1 mdr. klippestabilt - 2.8@3.5GHz og jeg har indsat 4
x 256 MB Kingston HyperX RAM klodser med en CPU køler af Zalman CNPS-7000
CU, en rå og brutalis kobberklump på hele 774 gr.! Udgaven fåes osse med
noget alu-noget i stedet for kobber.

Håber du kan bruge min tekst til noget i dine overvejelser om et nyt OC
bundbræt. Husk: ABIT STYRER!

Mvh.

John.