history.back()
Fra : Jimmy

Dato : 20-08-03 08:22

Hey

Er ved at blive sindsyg af dette her problem.

Jeg har en side, som altid skal stå åben. Den skal så bare stå og refreshe
sig selv med jævne mellemrum lidt ligesom en batch fil der bliver afviklet
hvert kvarter eller lign. Det er vigtigt for mig at når jeg åbner denne
side, så forsvinder historikken (altså væk med frem og tilbage). Det er mere
så der ikke er nogen der kan lave noget i vores system selvom der er logget
på.

Jeg kalder min fil batch.asp :

I ASP gør jeg dette:
Response.Buffer = True
Response.Expires = 0
Response.Expiresabsolute = Now() - 2
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"

i script gør jeg dette:
self.location.href('batch2.asp');

I batch2 gør jeg det samme på nær script tingen.

Hvis jeg, når den står i batch2.asp, trykker alt-pil til venstre bliver jeg
blot redirected til batch2 igen, men hvis jeg holder tasterne nede, vil den
efter et par sekunder gå tilbage til de sider jeg var inde på før jeg kaldte
batch.asp.

Er der virkelig ingen måde man kan cleare historikken på via kode?

--

Jimmy

Fra : Chrisser

Dato : 20-08-03 08:21

Jimmy wrote:
> [...]
> sider jeg var inde på før jeg kaldte batch.asp.
>
> Er der virkelig ingen måde man kan cleare historikken på via kode?

Har du prøvet noget i retning af:

window.open('batch2.asp','_blank',' ',settings);
window.opener = self;
window.close();

Altså i på din første side åbne nr to side i et nyt vindue og derefter lukke
det oprindelige...

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke history nedarves....

Chrisser

Fra : Jimmy

Dato : 20-08-03 12:12

Hey

> [...]
lukke
> det oprindelige...
>
> Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke history nedarves....

Sejt, det virker!

Tak

--

Jimmy

Fra : Dennis H

Dato : 20-08-03 08:34

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mere
> så der ikke er nogen der kan lave noget i vores system selvom der er

Jeg ville bruge to sider.
Side1 åbner et nyt vindue vha. af et script og lukker det igen
Side1 side script åbner igen en ny side

Jeg ville også kigge lidt på om target="_new" kunne hjælpe med at løse
problemet.

mvh /Dennis

Fra : Chrisser

Dato : 20-08-03 09:16

Jimmy wrote:
[snip en masse]

Det er ( lidt for sent desværre ) gået op for mig at du har crosspostet
dette indlæg uden at sætte opfølgning til en af grupperne, det er
irriterende for læsere af begge grupper og betegnes som dårlig opførsel i
nyhedsgrupperne.

Du kan læse mere om de her:
http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

Chrisser

Fra : Jimmy

Dato : 20-08-03 12:15

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette indlæg uden at sætte opfølgning til en af grupperne, det er
> irriterende for læsere af begge grupper og betegnes som dårlig opførsel i

Beklager. Jeg var ikke klar over at dette virkede irreterende. Har
personligt ikke selv noget imod det.

Har nu læst linket vedr. crosspost og FUT, og vil selvfølgelig sætte
opfølgning til én gruppe næste gang.

For andre interesserede kunne jeg forestille mig at det er den knap der
hedder "svar til" i outlook express, hvor man kan sætte opfølgningsgruppen.
Den kommer frem ved at man trykker på CC på adresselinien (kan sikkert også
komme frem på andre måder).

Beklager.

Jimmy