EPOX 8RDA3+ LAN Problem!!
Fra : Lasse

Dato : 20-08-03 08:09

Davs, efter jeg har fået ovenstående bundkort, bliver jeg disconnected fra
internettet med
10-40 minutters mellemrum i 5-10 sekunder (dvs. nok til at jeg bliver
disconnected fra IRC eller pinger ud af en CS server, og nogen gange når jeg
tjekker min mail! Hvilket er rimelig irriterende i længden).

Jeg har prøvet alt; nVidias onboard LAN, Realtek onboard LAN, et D-Link
100Mbit PCI Netkort og et 3Com EtherLink XL 100Mbit PCI.
Har prøvet at formattere og der sker det samme i WinXP som i Win2000
(Prøvede først uden at installere nogen drivere i XP, men med clean XP
install, bliver jeg også smidt af!)

Det hele begyndte efter jeg skiftede følgende dele ud;

Da mit internet kørte stabilt; A7N8X nForce2, XP2400+ og GF4 Ti4200, D-Link
Netkort.
Nu har jeg; Epox 8RDA3+ nForce2 Ultra 400, XP2400+ og Tyan Radeon 9700 Pro,
Onboard LAN.

Blev som sagt også disconnected med XP Clean Install, men hvis i skal bruge
det til noget, så kører jeg med Catalyst v3.6 og nForce v2.45.

Jeg har lige fundet ud af at det kun sker når jeg UPLOADER og DOWNLOADER på
min server.
MEN; Hvorfor er det kun mig der bliver smidt af IRC, CS og lign når jeg DLer
og ULer på min server? Min brors PC er ligeglad med det...

Nogen der har et foreslag til noget jeg kan gøre? Eller kan det være rigtigt
at jeg skal time ud, fordi jeg UP/DOWN-loader. (Ikke engang med fuld
hastighed)

MVH
Lasse

Fra : KeNzO

Dato : 20-08-03 14:06

har du firewall installeret ?

Fra : Lasse

Dato : 20-08-03 14:41

Ikke en software firewall, men måske er der noget i routeren?? Jeg har dog
kigget i router opsætning, og kan ikke finde noget med firewall.

Lasse