Dobbeltstik til netværksstik?
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 19-08-03 22:21

Hej NG!

Jeg har købt et dobbeltstik til at sætte i et netværksstik, således at det
bliver til 2 netværksstik! Derfra har jeg trukket ledning til hhv. stue og
kontor.

Men jeg har så erfaret at man kun kan være på eet sted af gangen, og er det
virkelig rigtigt? Altså at sådan et dobbeltstik ikke gør at man kan være på
på samme tid?

Mit netstik sidder ikke lige i nærheden af en stikkontakt, så jeg er træt af
at skulle sætte en hub/switch op, den skal jo bruge strøm... Men der er vel
ingen andre alternativer?

PFT.

Lasse

Fra : kvolsgaard

Dato : 20-08-03 07:25

Hej Lasse.

Du kan sagtens benytte dig af et dobbelt stik på et alm. cat5. RJ45
kabel, men du skal bare være opmærksom på følgende.

1: Der skal også være dobbeltstik i den anden ende (og to kabeler ned
til hub/switch)
2: Du kun til at køre 10 Mbit og IKKE 100.

Hilsen

Kvolsgaard

http://www.kandu.dk/

Fra : Jasko

Dato : 20-08-03 08:07

"kvolsgaard" <kvolsgaard.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> til hub/switch)
> 2: Du kun til at køre 10 Mbit og IKKE 100.

Kan man ikke køre 100 Mbit på et cat5. kabel? Det troede jeg ellers.

Jasko

Fra : kvolsgaard

Dato : 20-08-03 10:53

"Jasko" skrev d. 20-08-03 08:07 dette indlæg :

> Kan man ikke køre 100 Mbit på et cat5. kabel? Det troede jeg ellers.
>
> --
> mvh
> Jasko

Jo det kan man, men når kun alle 8 ledere er tilrådighed. Men sætter du
en fordeler/dobbelstik på et kabel, bliver der kun fire ledere til hver
og derfor kun 10 Mbit. (Det virker jo ikke ligesom strøm )

Hilsen

Kvolsgaard

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 20-08-03 18:43

kvolsgaard wrote:

> Jo det kan man, men når kun alle 8 ledere er tilrådighed. Men sætter du
> en fordeler/dobbelstik på et kabel, bliver der kun fire ledere til hver
> og derfor kun 10 Mbit. (Det virker jo ikke ligesom strøm )

Både de almindelige 10 og 100Mbit forbindelser bruger to par, dvs 4 ledere.
http://www.hardwarebook.net/cable/network/ethernet10basetstraightthru.html

Du tænker nok på gigabit.

--
Niels