Er der en måde at se Winsows-procedurerne.
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 19-08-03 20:36

Hej igen, NG!

Der har flere gange her været henvist til rutiner fra Winsows, f.eks.
CopyFile, CreateFile mm. Hvordan kommer man ind i Windows's hjælpefiler?

Hvis jeg kunne kikke i Windows hjælpefiler som i Delphi kunne det jo være,
at jeg ikke havde brug for at spørge så tit!

Mvh Kurt

Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-08-03 00:14

> [...]
>
> Hvis jeg kunne kikke i Windows hjælpefiler som i Delphi kunne det jo være,
> at jeg ikke havde brug for at spørge så tit!

Windows API'en fåes som en hjælpefil a lá delphi's. Faktisk et uundværligt
værktøj når man programmerer til windows.

Jeg kan dog ikke huske hvor jeg hentede min API dokumentation fra, men jeg
kan da sende dig en kopi hvis du er interesseret.

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 20-08-03 07:13

Hej Klaus!
Den hjælpefil er jeg da stærkt interesseret i, så den må du meget gerne
sende til mig.
Jeg troede egentlig, at det var den, der brugtes når man i Delphi slog op på
CopyFile. Udseendet af hjælpen er i hvert fald ikke den samme som i Delphi
normalt.
Skal der gøres noget specielt for at installere den?

Mvh Kurt

Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-08-03 11:02

> Skal der gøres noget specielt for at installere den?

Nej ikke udover at lave en genvej til den.

Hvilken mail skal jeg sende den til?

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 20-08-03 14:05

Hvis den er mega stor: kgs@bang-olufsen.dk, ellers kurt@guldbaek.net

Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-08-03 23:45

> Hvis den er mega stor: kgs@bang-olufsen.dk, ellers kurt@guldbaek.net
> Mvh Kurt

Jeg kiggede ikke lige på størrelsen før nu... den viste sig at være ca. 19
mb. stor.

Så jeg gav et ekstra forsøg på at finde den og tilsyneladende fandt jeg den
til download her:

ftp://ftp.cs.virginia.edu/pub/lcc-win32/win32hlp.exe

Jeg kan se at jeg også har installeret den i sin tid, selvom den ikke
installerer ret meget andet end en fil, win32.hlp

Jeg har ikke prøvet at downloade det hele af den for at se om det er dén,
men der skulle være stor sandsynlighed.

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 21-08-03 06:36

Tak for linken, jeg har nu installeret hjælpen.
Da jeg kendte filnavnet søgte jeg på maskenen og fandt en ældre udgave
(1999) under \Common Files\Borland Shared\. Det er nok den man bruger i
Delphi. Så ved man det!!!