Problem med "hover"-funktion (js)
Fra : Jens Pedersen

Dato : 19-08-03 20:07

Hej Ng,

Jeg prøver ligesom Kristian Nielsen at få indholdet i en tabelcelle (her
baggrundsfarven) til at skifte, når musen bevæger sig over cellen. Jeg har
tjekket de links, der refereres til i tråden, men jeg synes de er for
omfattende.
Jeg har lavet følgende funktion:

function element_hover(element, clsname) {
element.classname = clsname;
}

som jeg har indsat i headeren på min side. Jeg kalder den så i min celle ved

onmouseout="element_hover(this, 'menu_out');">bla bla</td>

, hvor 'menu_over' og 'menu_out' er to klasser med forskellige
baggrundsfarver i et stylesheet.
Der sker intet, når jeg bevæger musen over cellen. Hvad har jeg gjort galt
(er jeg overhovedet på rette vej)?
Da jeg ikke er en rutineret "javascripter", må i gerne forklare det på et
grundlæggende niveau.
På forhånd tak!

--
Jens Pedersen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-08-03 21:13

"Jens Pedersen" <jens-pedersen@webspeed.dk> writes:

> element.classname = clsname;

element.className = clsname;
^ stort N

/L

Fra : Jens Pedersen

Dato : 20-08-03 08:50

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> "Jens Pedersen" <jens-pedersen@webspeed.dk> writes:

> element.className = clsname;
> ^ stort N

Hvad? Var det bare det? Jeg troede egentlig ikke, at js kunne kende forskel
på store og små bogstaver. Nåh, men tak for svaret!

--
Jens Pedersen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 20-08-03 11:27

"Jens Pedersen" <jens-pedersen@webspeed.dk> writes:

> Hvad? Var det bare det?

Det ved jeg ikke, den faldt bare i øjnene. Jeg har ikke tjekket resten.

> Jeg troede egentlig ikke, at js kunne kende forskel på store og små
> bogstaver.

Det kan den. Den er lige så følsom over for brugen af store og små
bogstaver som C, Java, C++, C#, etc., altså alle de sprog der bruger
en C-lignende syntax.

Det forvirrer nogen gange at HTML ikke er følsom over for det. Man
ser ofte
osv.
Hvis man skal sætte den lignende egenskab fra Javascript, så
hedder det
divRef.onclick=foo;
hvor "onclick" skal være helt med små bogstaver. Event-handlerne
er usædvanlige på det punkt, det normale er at man gør første
bogstav større når man sætter ord sammen, så "class name" bliver
til "className" og "background-color" bliver til "backgroundColor".

/L

Fra : Jens Pedersen

Dato : 20-08-03 12:02

> [...]

> Det kan den. Den er lige så følsom over for brugen af store og små
> bogstaver som C, Java, C++, C#, etc., altså alle de sprog der bruger

Det er da utroligt, som jeg lærer nye ting ;)
Tak for hjælpen!

--
Jens Pedersen