Tele2 igen, igen.
Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 19-08-03 13:39

Jeg skal betale 470 kr. til Tele2 for at opsige en service, jeg aldrig har
modtaget.
sagen er den at jeg bestilte Tele2 Adsl og Pstn telefon, men jeg har ISDN nu
ved TDC, linen skulle konverteres inden jeg skulle flytte over til tele2.
men det fik de aldrig gjort.
det startede med at jeg fik af vide at der ville gå 5-6 uger inden jeg ville
få det. Men så fik jeg et brev hvori der stod at jeg nok skulle vente endnu
5 uger. Men da der var gået 5 uger så fik jeg endnu et brev om at det trak
ud.
også sendte jeg dem en skriftlig opsigelse.
Holder det juridisk at forlange 470 kr. for en ydelse som de aldrig gav ?

Håber i kan hjælpe lidt selv om jeg er lidt OT

Jens Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 15:49

Jens S. Rasmussen <Jens@Elbaekhus(fjern).dk> skrev:
> Jeg skal betale 470 kr. til Tele2 for at opsige en service, jeg
> aldrig har modtaget.

Det samme har jeg, og jeg har sendt dem en mail
med følgende ordlyd:

Til Tele2

Jeg har dags dato modtaget Deres brev af 18. august
2003 og vil i den anledning bare lige nævne at det gebyr
på kr. 470,- de skriver jeg vil blive opkrævet, ikke kan
være rimeligt da I ikke har overholdt Deres leveringsaftale
og det da slet ikke kan være i bindingsperioden, da den først
kan træde i kraft ved opsætning og leveringen af Tele2 ADSL.

Har jeg ikke hørt fra Dem senest om 14 dage (2. september 2003)
vil sagen blive overgivet til:

Teleankenævnet
Nørre Voldgade 48, st.
1358 København K
Tlf.: 33 18 69 00
Telefontid mandag-fredag kl. 10-15
E-mail: Teleanke@teleanke.dk

Jeg har haft kontakt til Teleankenævnet, og de stiller sig
også ganske uforstående over for Tele2 fremgangsmåde.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 19-08-03 18:44

Jeg har tænkt mig at give sagen videre til forbrugerklagenævnet !

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 20:50

Jens S. Rasmussen <Jens@Elbaekhus(fjern).dk> skrev:

> Jeg har tænkt mig at give sagen videre til forbrugerklagenævnet !

Og hvad tror du så det nye Teleankenævn
er oprettet for....Ja, rigtig gættet de skal
tage sig af Tele klager

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-08-03 20:17

> [...]

> endnu et brev om at det trak ud.
> også sendte jeg dem en skriftlig opsigelse.
> Holder det juridisk at forlange 470 kr. for en ydelse som de

[Dårlig joke]
Så kræv 470,- af Tele2 fordi de ikke har leveret til den aftalte tid
[/Dårlig joke]

Men seriøst så skylder du selvfølgelig ikke Tele2 en krone eftersom
Tele2 har misligholdt den indgåede leveringsaftale.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Claus O

Dato : 19-08-03 21:22

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote

> [Dårlig joke]
> Så kræv 470,- af Tele2 fordi de ikke har leveret til den aftalte tid
> [/Dårlig joke]

Ja, det var sku ikke for meget.
Ligesom jeg ville kunne holde til at kikke på et kopi af en stævning
mod Tiscali i flere minutter for de manglende tilbagebetalinger til kunder.
Utroligt de ikke indser de ikke leverer til aftalte tid og vil miste yderligere
goodwill.......

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-08-03 22:57

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev:

> [...]
> tilbagebetalinger til kunder. Utroligt de ikke indser de ikke
> leverer til aftalte tid og vil miste yderligere goodwill.......

Der er et ganske velkendt princip, der hedder går den så går den. Der
er desværre nok rigtigt mange, der ikke gider bøvlet med inkasso og er
bange for RKI (af ren og skær uvidenhed) og bare betaler fremsendte
regninger uanset om de skylder beløbet eller ej.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Claus O

Dato : 20-08-03 08:56

> [...]

> bange for RKI (af ren og skær uvidenhed) og bare betaler fremsendte
> regninger uanset om de skylder beløbet eller ej.

Du har ret.
Lad os derfor lige slå fast med store bogstaver:
HAR MAN GJORT INDSIGELSE MOD EN VARE/YDELSE,
KAN INCASSO IKKE GENNEMFØRES.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-08-03 09:15

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev:

> Lad os derfor lige slå fast med store bogstaver:
> HAR MAN GJORT INDSIGELSE MOD EN VARE/YDELSE,
> KAN INCASSO IKKE GENNEMFØRES.

Og registrering i RKIs åbne register kan IKKE ske uden gælden er
skriftligt erkendt eller, at der er faldet dom.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : KaiserSoze

Dato : 20-08-03 21:53

[Snip]
> Holder det juridisk at forlange 470 kr. for en ydelse som de aldrig gav ?

Nope.

Den juridiske betegnelse vil være: Mis-vedligeholdelse af kontrakt - Altså
den kontrakt som de har tænkt sig at holde dig til, mht. de 470 kr. Det kan
de bare ikke når de ikke selv kan levere den aftalte vare til aftalte tid.

....Anders