Hyphyp-huraah!
Fra : taina

Dato : 19-08-03 11:53

Hejsa!

Jeg render rundt og ligner et jublende juletræ, og syntes lige at jeg ville
dele min glæde med jer...
Nu er jeg jo blevet det kedeligste af det kedelige, nemlig en rytter uden
hest, da jeg er flyttet. Jeg har tænkt lidt over at hitte en ny hypper, som
man kunne få lov til at ride lidt på, men har alligevel ikke rigtig gidet.
Det ville simpelt hen bare ikke være det samme som at arbejde med min
yndlings-hingstebasse. Jeg må indrømme, at jeg er noget overrasket over, at
man kan blive SÅ glad for en hest. Efter 19 år med masser af forskellige
overdejlige heste, skulle man jo tro, at den store kærlighed havde indfundet
sig et par gange
Nå, men grunden til jubelstemningen er så, at jeg har fået lov til at låne
hypperen med. Så nu glææder jeg mig bare, til han ankommer - skal godt nok
lige have fundet en stald, han kan puttes i, men det kommer vel en af dagene

Store glade hilsener fra tina

Fra : Maiken Hejnfelt

Dato : 19-08-03 12:13

Hej Tina
Jeg kan godt forstå din glæde. Håber selv på at der viser sig en dejlig
hestebasse for mig på et tidspunkt.
Det med stalden kommer jo næsten af sig selv, når du nu har noget at putte i
den.
) Glæder mig på dine vegne.
Hilsen Maiken H

Fra : taina

Dato : 19-08-03 14:56

"Maiken Hejnfelt" <maiken@hejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt forstå din glæde. Håber selv på at der viser sig en dejlig
> hestebasse for mig på et tidspunkt.

Det skal nok lykkes! Så vidt jeg har forstået, er der mange heste og få
købere. Så det burde kunne lade sig gøre at hitte noget, der ikke hopper
rundt i tide og utide

> Det med stalden kommer jo næsten af sig selv, når du nu har noget at putte
> den. )

Mjohhtjah... jeg har fundet ud af, at ikke alle er lige begejstrede for at
få hingste i stalden. Men jeg skal ud og kigge et sted i aften, som jeg har
stooore forhåbninger til...

mvh. tina

Fra : Maiken Hejnfelt

Dato : 20-08-03 11:21

Held og lykke med det.

Fra : Anet

Dato : 20-08-03 11:22

> [...]
> hestebasse for mig på et tidspunkt.
> Det med stalden kommer jo næsten af sig selv, når du nu har noget at putte

(klip)

Hej Maiken

Hvad søger du selv for en slags hest? Måske nogle herinde kender lige den
rigtige hest til dig.

hilsen

Annette

Fra : Maiken Hejnfelt

Dato : 20-08-03 11:48

Hej Annette
Jeg har tænkt en del over det og jeg tror en Oldenborg som ikke er for stor
ville være sagen. Så vidt jeg har hørt skulle de have et roligt og dejligt
temperament. Men det skal jo også helst være en der holder alle 4 ben på
jorden. Jeg har jo ligesom prøvet at have nogle "flyvende starter".
Men det er absolut ikke noget der haster, for jeg skal lige kunne nå rattet
i bilen og bruge armen igen. Går stadig med slynge så alt hvad jeg laver i
øjeblikket er "venstrehånds arbejde".) men det er jeg efterhånden også
helt ferm til.
Min hest bliver nok hentet idag, så jeg er en lille smule trist *snøft*.
Hilsen Maiken H

Fra : Anet

Dato : 20-08-03 14:17

> [...]
> helt ferm til.
> Min hest bliver nok hentet idag, så jeg er en lille smule trist *snøft*.

Hej Maiken

Ja, det var en kedelig historie med den hest du havde købt, men i længden
tror jeg du vil blive glad for at handlen gik tilbage. Det er aldrig sjovt,
at have en hest der laver sådanne numre og ikke vide om man ryger af når man
skal ud at ride. Det skulle jo gerne være en glæde at komme ud til sin hest
og skulle ud og nyde en ridetur.
En oldenborg er normalt som du skriver en dejlig hest som man normalt kan
stole på og som har et godt sind. Jeg har selv redet meget i mine yngre dage
på oldenborger og mit klare syn på dem er at de er skønne heste. Min søster
har på nyværende tidspunkt en oldenborgvallak som har gået en del jagter.
I mange år har jeg redet engelsk ridning og på ponyer og store heste men
pga. min dårlige ryg har jeg været nød til at skifte til islænderne fordi de
har den bløde tølt. Det har været dejligt afslappende at få en islænder og
sikke gode ture vi får redet sammen. Held og lykke med hestejagten når du
igen kan ride med din arm.

hilsen

Annette