ECS L7VTA2 Socket A ??
Fra : Nielsen

Dato : 19-08-03 10:18

Er
ECS L7VTA2 Socket A
et godt bundkort ??

Se evt. http://www.bjtrading.dk/dk/info.asp?varenr=BUN-ECS-8

Bundkortet ser jo ud til at have nogle pænt gode specifikationer til en lav
pris, men hvad så med stabiliteten og kvaliteten ? Nogle erfaringer herom ?

mvh
Jakob Nielsen

Fra : JK

Dato : 19-08-03 13:33

On Tue, 19 Aug 2003 11:18:12 +0200, "Nielsen" <jakob@putandtake.dk>
wrote:

> [...]
>pris, men hvad så med stabiliteten og kvaliteten ? Nogle erfaringer herom ?

Man kan ikke finde nogen reviews af bundkortet med google.

Ellers vil jeg sige, at kt400 chipset er ældre end kt400a og kt600.

kt400 tager ikke mere end fsb333 cpu'er, og tager ikke de nye fsb400
cpu'er.

Suspend to ram og silent standby er normalt ikke ECS's stærke side, så
hvis du, ligesom jeg, er vild med silent standby, - så ville jeg ikke
købe det mærke overhovedet.

Bedste chipset til socketA er uden tvivl nforce2, eventuelt kt600.

Et bundkort til 375 kr. er ganske vist en foræring. Men de 300 kr. du
sparer kan koste dig megen tid og ærgrelse.

På edbpriser.dk kan du finde et bundkort, som asus a7n8x-x til 669,-
kr. eller et soltek frn2-l til 609,-

Dem er der masser af anmeldelser af. Det er topydelse.

hilsen

John

Fra : Peter

Dato : 19-08-03 13:57

"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> Er
> ECS L7VTA2 Socket A
> et godt bundkort ??

Jeg har lige købt dette board til en billig maskine jeg er ved at bygge - og
jeg er ganske godt tilfreds - jeg kører WinXP med det. Har man ikke brug for
alle mulige features så er det et glimrende board til prisen. Og så er det
også netkort onboard.

FSB'en stiller man med en jumper, men ellers detektes alt selv.

Hilsen Peter