Kirstine Juul, Nørresundby/Vadum
Fra : Kai Mandrup

Dato : 19-08-03 09:28

Hej,

aner og andre oplysninger søges vedr.:

Kirstine Juul, født Nielsdatter eller Nielsen.

Iflg. FT1911 født 2. marts 1854 i Nørresundby og iflg. FT1880 født i Vadum,
men jeg har ikke fundet fødslen i hverken Vadum eller Nørresundby sogn.

Gift med værtshusholder Laurits Kristian Nielsen Juul, Nørresundby (født i
Vesterhalne, Vadum sogn) - måske den 7 maj 1875 - men jeg har ikke fundet
brylluppet i hverken Vadum eller Nørresundby sogn.

Var frugthandler i Nørresundby, død efter 1911.

Mor til bl.a. Niels Christian Juul, født 20 februar 1876 i Nørresundby.

Nogen som kan hjælpe?

m.v.h Kai Mandrup
mandrup@adr.dk

Fra : K. Thidemann

Dato : 19-08-03 11:20

On Tue, 19 Aug 2003 10:27:36 +0200, "Kai Mandrup"
<kai.mandrup@mail.tele.dk> wrote:

>Var frugthandler i Nørresundby, død efter 1911.
>
>Mor til bl.a. Niels Christian Juul, født 20 februar 1876 i Nørresundby.
>

>Nogen som kan hjælpe?

Hej Kai

Jeg kan ikke hjælpe men har du disse 2 børn.
Mvh
K. Thidemann

Select records to download - (50 maximum)
1. NIELS KRISTIAN JUUL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 08 OCT 1876 Norresundby, Aalborg, Denmark

2. NIELS PETER JUUL - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 22 APR 1877 Norresundby, Aalborg, Denmark

Fra : Kai Mandrup

Dato : 19-08-03 12:09

Tak alligevel for interessen....men ja, jeg har disse 2 børn (og flere
andre); Niels Kristian Juul (min hustru`s oldefar) var malermester i
Vejgaard og kunstmaler på valsen - ud over en del "fiduskunst" har han malet
motiver fra Aalborg/Nørresundby og vestkysten (blokhus til Løkken).
Han signerede billederne med N.Chr.Juul, men er døbt N. Kristian Juul.

m.v.h. Kai

"K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:0bu3kvs59lb5p76fvq7domed5cjtqpmblg@4ax.com...

Fra : K. Thidemann

Dato : 19-08-03 20:34

On Tue, 19 Aug 2003 13:09:25 +0200, "Kai Mandrup"
> [...]

>motiver fra Aalborg/Nørresundby og vestkysten (blokhus til Løkken).
>Han signerede billederne med N.Chr.Juul, men er døbt N. Kristian Juul.

OK jeg mener jeg har set et af hans billeder, ved Ketty Johansson,
Sundbysamlingen.

Har du set om han er fotofraferet ved Tønnies.
https://www.aalborg.dk/https/tonnies/sogning.asp

Mvh
Ketty Thidemann
Hasseris, Aalborg

Fra : Poul Erik Kjærgaard ~

Dato : 20-08-03 16:02

På Sundby Samlingerne findes et maleri af N. Chr. Juul. Det er brugt som
forsidebillede i "Sundsholmeren" oktb. kv. 2002( kvartalsskrift for
Nørresundby/Sundby-Hvorup Lokalhistoriske Forening). Maleriet forestiller
snekastning i Garvergade i 1930'erne og udført i anledning af indvielsen af
Folkets Hus, Nørresundby 1935. Hilsen Poul E. Larsen.
"K. Thidemann" <k.thidemannFJERNDETTE@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:klu4kv0elus3hrieeocmhqn5mhvepsrl85@4ax.com...

Fra : Kai Mandrup

Dato : 20-08-03 20:53

Tak for oplysningerne om N.Chr.Juul.

- meeen, nu skulle denne tråd jo handle om hans mor, Kirstine Juul, så jeg
har startet en ny vedr. hans liv og levned.....

DOG, kan jeg da god komme med den kommentar til billedet af snekasterne, at
mine svigerforældre også har det billede! Det var faktisk meget typisk for
den meget aktive kunstmaler, at han lavede flere eksemplarer af gode
motiver - mest kendt er nok "munkebilledet", som der findes mindst 5
eksemplarer af!