PNG dekoder
Fra : Klaus Petersen

Dato : 19-08-03 09:19

Hej NG.

Jeg ville høre om der skulle være nogen der har prøvet at implementere en
PING (billedeformatet) dekoder.

Selve formatet er til at finde ud når man læser specfikationen - på nær
selve billededata, der altid er komprimeret med et system, der ligner det,
der bruges i .zip filer.

Mit spørgsmål er såmænd bare ... hvordan har i implementeret
dekodningen/dekomprimeringen af billededata?

Klaus.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-08-03 09:28

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote in message
> Mit spørgsmål er såmænd bare ... hvordan har i implementeret
> dekodningen/dekomprimeringen af billededata?

LibPNG (som jeg vil anbefale at du bruger i stedet for selv at læse billedet
ind)
bruger Zlib.

http://www.libpng.org/

http://www.gzip.org/zlib/

- Michael

Fra : Klaus Petersen

Dato : 20-08-03 23:27

> LibPNG (som jeg vil anbefale at du bruger i stedet for selv at læse
billedet
> ind)
> bruger Zlib.

Har du tilfældigvis et testet eksempel på brugen af LibPNG til indlæsning af
et PNG billede?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-08-03 11:18

> Har du tilfældigvis et testet eksempel på brugen af LibPNG til indlæsning
af
> et PNG billede?

Jo, men kun på min hjemmemaskine, der ikke er tilsluttet internettet, men
FreeImage ( http://freeimage.sourceforge.net/download.html ) gør det
rimeligt pænt og overskueligt i Source/FreeImage/PluginPNG.cpp.
Jeg kan godt finde min egen kode frem hvis det er, men det ligner næsten
til forvæksling FreeImage's.

- Michael