Serialize URL
Fra : Flemming Nath

Dato : 19-08-03 04:48

Efter megen møje og besvær er det nu lykkedes mig, v.h.a
serialize/unserialize, at overføre et array via en URL.

Adresselinjen i browseren bliver så fyldt af en masse krims-kram
(array'ets indhold, velsagtens). Det ser ikke kønt ud og jeg vil gerne
udgå dette. Kan det lade sig gøre?

Det hele overføres ved et alm. link, ikke en form.

Vh, Flemming Nath

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 19-08-03 05:35

On Tue, 19 Aug 2003 03:48:29 GMT, nospamto@fpn.dk (Flemming Nath)
wrote:

> [...]
>udgå dette. Kan det lade sig gøre?
>
>Det hele overføres ved et alm. link, ikke en form.

Ja, brug session i stedet for url.
Eks:

<?
session_start();
ini_set ('session.use_trans_sid', 1);
$arr = array('a'=>1,'b'=>2,'c'=>3);
$_SESSION['url'] = serialize($arr);
echo "<a href=\"test2.php\">test</a>";
?>

test2.php:

<?
session_start();
print_r(unserialize($_SESSION['url']));
?>
-
Med Venlig Hilsen
c",) Martin S

Fra : Flemming Nath

Dato : 19-08-03 19:32

On Tue, 19 Aug 2003 06:35:02 +0200, Martin Sveegaard
<sveegaard@tdcadslFJERNDETTE.dk> wrote:

>Ja, brug session i stedet for url.
>Eks:

Det vil jeg forsøge. Mange tak for svaret.

Vh, Flemming Nath

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-08-03 23:34

Martin Sveegaard skrev:

>Ja, brug session i stedet for url.

Jeg kiggede lige på eksemplet, og ledte efter ?PHPSESSID=flafflaf

- den kommer ikke på min lokale server, men skidtet bliver overført
alligevel? Hvodden det?

Jeg står faktisk selv og skal lave noget overførsel gennem flere
sider, dog via nogle forms - hvordan bruger jeg sessions her? Lige nu
laver jeg nogle hidden-felter, men det er ikke optimalt.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-08-03 20:55

On Wed, 20 Aug 2003 00:34:18 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Jeg kiggede lige på eksemplet, og ledte efter ?PHPSESSID=flafflaf
>
>- den kommer ikke på min lokale server, men skidtet bliver overført
>alligevel? Hvodden det?

Session-id gemmes i en cookie i stedet for at blive overført via url'en.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-08-03 21:31

Mads Lie Jensen skrev:

>Session-id gemmes i en cookie i stedet for at blive overført via url'en.

Ohh... Hvad hvis brugere har slået cookies fra? Er det derfor man ofte
går ind og bruger ?PHPSESSID= - som en ekstra "sikkerhed"?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 21-08-03 14:06

> Ohh... Hvad hvis brugere har slået cookies fra? Er det derfor man ofte
> går ind og bruger ?PHPSESSID= - som en ekstra "sikkerhed"?

Lige præcis. Nogle servere og browsere finder endda selv ud af at gøre det
for dig, men da det ikke er alle bør man gøre som din åbenbaring fortæller
dig.

Morten