Windows og BSD
Fra : Morten Søgaard

Dato : 05-04-01 18:01

Hej
Jeg har Windows 2000 på min computer nu, og jeg vil prøve at rode lidt med
BSD. Kan jeg godt installere det uden at det går ind og ødelækker min
windows.
Jeg vil også prøve at installere Apache men kan ikke finde det nogle steder
er det ikke en install. fil som man skal køre eller hvad????.

Hilsen Morten

Fra : Mickey

Dato : 05-04-01 18:05

"Morten Søgaard" <ziko99@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil også prøve at installere Apache men kan ikke finde det nogle
steder
> er det ikke en install. fil som man skal køre eller hvad????.

du kan bare downloade sourcekoden og kompilere den - det gir IMHO det bedste
resultat.

- du kan finde den på httpd.apache.org

--
Mickey

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 05-04-01 18:38

On Thu, 5 Apr 2001 19:04:34 +0200, Mickey wrote:

> steder
>
> du kan bare downloade sourcekoden og kompilere den - det gir IMHO det bedste
> resultat.

Installer ports collection, cd til /usr/port/www/apache13, skriv 'make
install' og du er kørende.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 05-04-01 18:40

On 5 Apr 2001 17:38:18 GMT, Michael Lyngbøl wrote:

> Installer ports collection, cd til /usr/port/www/apache13, skriv 'make
> install' og du er kørende.

Forudsat du installerer FreeBSD, NetBSD har /usr/pkgsrc/www/apache/

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 05-04-01 18:12

> Jeg har Windows 2000 på min computer nu, og jeg vil prøve at rode lidt med
> BSD. Kan jeg godt installere det uden at det går ind og ødelækker min
> windows.

Det kan godt lade sig gøre (med freebsd ihvertfald). Det vigtige er, at
windows 2000 skal være installeret før du installerer freebsd, idet windows
har en kedelig tendens til at smadre partitionstabellerne hvis ikke den
kender alle partitionstyperne.
Jeg har i øjeblikket konfigurationen:

windows2000 ntfs
freebsd ufs
diverse fat32 (tilgængelig fra
både windows og freebsd)

> Jeg vil også prøve at installere Apache men kan ikke finde det nogle
steder
> er det ikke en install. fil som man skal køre eller hvad????.

Ved jeg ikke.

-mb