forsikring/cykelstyrt
Fra : bjarne

Dato : 18-08-03 22:51

Hej.

Sagen er den, at jeg ved cykelløb har været ude for et cykelstyrt som
efterfølgende giver mange mén. Mit Forsikringsselskab har vedgivet, at de er
dækningsansvarlige via min ulykkesforsikring. Den dækker alt også en
soloskade!

Ved uheldet kører jeg på opløbsstrækning (konkurrencerytter), og der er
lukket en bil ind på ruten, der forårsager stort styr med flere indvolverede
(som jeg ser det), men kun jeg kommer alvorligt til skade.

Kan jeg også fremsætte krav til ansvarsforsikring til bilisten eller
arrangøren? Mit Cykelforbund?Hvem skal jeg fremsætte mine krav overfor? Jeg
vil gøre opmærksom på at der på intet tidspunkt har været fysisk kontakt med
nævnte bil.

Under min licens er jeg også kollektivt forsikret hos et andet
forsikringsseskab end mit eget. Da jeg er under licens er disse forsikringer
tegnet via mit Cykelforbund - kolletive, ansvar, ulykke, arbejdsskade,
retshjælp.

Polititilladelse for arrangement af cykelløb er på plads, men da ansvarlige
(de har bemyndiglese via polititilladelsen til at tilbageholde trafikken for
lige netop at undgå det, der desværre er sket med mig) lukker bil ind på
opløbsstrækning, hvor jeg/vi kommer cyklende, vil jeg betegne det som
manglende fornemmelse for situationen og mere end blot uagtsomhed, da det
får mig/os til at styrte, og jeg påfører mig massive skader til ansigtet og
slag til resten at kroppen. Jeg taler om massive tandskader og massive
ansigtsfrakturer, deformitet efterfølgende af ansigt ved ar, mangler del af
næse samt mange andre gener samt manglende følelse i ansigt.

Har jeg en sag? Min indboforsikring har en retshjælpsdækning. Vil den dække
mine omkostninger i forbindelse med denne sag? Yderlig kan jeg oplyse, at
der ikke er optaget politirapport, hvilket er helt uforståeligt eftersom
politiet efterfølgende var til stede?

Tilfældigvis tog min far billeder denne dag og der har jeg altså bilen med
nummerplade, jeg klart mener forårsager styrtet. Hvordan bør jeg gribe dette
an? Jeg tænker på at fremsætte krav om erstatning, klart, i første omgang
overfor arrangøren af cykelløbet og så er det vel op til dem at klarlægge
sagen omstændigheder eller er det stadig op til mig? Råd ville være godt....

På forhånd tak for tiden, jeg ved det er en lang smøre, jeg kunne ikke gøre
det kortere!

Mvh. Bjarne

Fra : Anita

Dato : 19-08-03 12:36

"bjarne" <b.h.jensen75@mail.dk> skrev

Hej Bjarne

Prøv at smide dit indlæg i news:dk.videnskab.jura
Der sidder måske nogle kompetente folk der kan svare dig på dit spørgsmål.

Held og lykke.
Anita

Fra : bjarne

Dato : 19-08-03 21:21

Tak for det, det har jeg gjort. Grunden til at jeg poster det her også er
bare for lige at høre almindelige folk mening!

Mvh. bjarne