Broholmer
Fra : Karg

Dato : 18-08-03 20:54

Hej
Kan man købe en Broholmer uden at blive stavnsbundet til "Selskabet", da vi
blot ønsker en hund af racen Broholmer uden andres indblandning.

mvh
Karg

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-08-03 21:03

> [...]
vi
> blot ønsker en hund af racen Broholmer uden andres indblandning.

Hejsa

Jeg så et opslag her den anden dag på broholmer hvalpe, kan lige prøve at
finde nummeret i morgen tror ikke de krævede medlemskab af "selskabet"

Ellers kan du gøre som jeg har gjort og købt en blanding.

Mvh Martin

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-08-03 21:01

On Mon, 18 Aug 2003 21:53:38 +0200, "Karg" <karg@tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>Kan man købe en Broholmer uden at blive stavnsbundet til "Selskabet", da vi
>blot ønsker en hund af racen Broholmer uden andres indblandning.

,,,hvad er det for et selskab ? er det noget hemmeligt eller hvad ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-08-03 21:13

> ,,,hvad er det for et selskab ? er det noget hemmeligt eller hvad ?

hehe

Se her Punish :

http://www.broholmeren.dk/

Mvh Martin

Fra : Leyna

Dato : 19-08-03 06:41

On Mon, 18 Aug 2003 22:13:10 +0200, "Martin Larsen"
<martin0larsen@mail.dk> wrote:

>hehe
>
>Se her Punish :
>
>http://www.broholmeren.dk/

Tak skæbne!
Det er da vist ikke en hund man ejer, men blot en man "får lov til" at
opbevare. Det lyder lidt for vildt for mig. Kan det virkeligt være
lovligt?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-03 07:59

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message

> Tak skæbne!
> Det er da vist ikke en hund man ejer, men blot en man "får lov til" at
> opbevare. Det lyder lidt for vildt for mig. Kan det virkeligt være
> lovligt?

Sandsynligvis, man accepterer jo en gyldig aftale vel.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 19-08-03 08:57

>Det lyder lidt for vildt for mig. Kan det virkeligt være
>lovligt?

Ja, der er aftalefrihed i Danmark.

Mvh
Søren

Fra : mathilde

Dato : 18-08-03 21:02

"Karg" skrev d. 18-08-03 20:54 dette indlæg :
> [...]
da vi
> blot ønsker en hund af racen Broholmer uden andres indblandning.

Det tror jeg bestemt ikke I skal regne med. Og hvorfor gør det så meget
at man skal være med i broholmerselskabet?
Hvis det netop er den race I kan lide, er det vel dejligt at kunne følge
mere med i genetableringen af en gammel dansk race.
Alene det arbejde der er sket indtil nu er da prisværdigt og ret
fantastisk.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-08-03 21:11

On Mon, 18 Aug 2003 20:01:40 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrotd:

> [...]
>mere med i genetableringen af en gammel dansk race.
>Alene det arbejde der er sket indtil nu er da prisværdigt og ret

,hallo kan vi andre også få at vide hvad der foregår i selskabet ?
skal man gå med en bestemt broholmerhat eller hvad ? er der hemmelige
møder eller hvad foregår der ? hvad går det ud på ?

Fra : Freedom

Dato : 18-08-03 21:27

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal man gå med en bestemt broholmerhat eller hvad ? er der hemmelige
> møder eller hvad foregår der ? hvad går det ud på ?

Hold da op hvor er du dog DUM!!! Gå du bare rundt med en dummehue, den vil
passe godt;))))

Iben

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-08-03 21:34

On Mon, 18 Aug 2003 22:26:46 +0200, "Freedom" <whoknows@onca.dk>
wrotd:

> [...]
>
>Hold da op hvor er du dog DUM!!! Gå du bare rundt med en dummehue, den vil

,,,,,,,,,,Wauv du må være KLOG siden du er så god til at snakke pænt
til mig, og er så rar at høre på !uhm jeg har helt lyst til at kramme
dig uhm, går du rundt med en klogehue ?

Fra : Freedom

Dato : 19-08-03 07:55

> [...]
>

> ,,,,,,,,,,Wauv du må være KLOG siden du er så god til at snakke pænt
> til mig, og er så rar at høre på !uhm jeg har helt lyst til at kramme

;)) Nej se der tager du fejl igen;)) Jeg har skam en kænpe dummehue med
byzantanske klunker på;))

Iben

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 19-08-03 07:58

On Tue, 19 Aug 2003 08:55:29 +0200, "Freedom" <whoknows@onca.dk>
wrotd:

> [...]
>vil

>;)) Nej se der tager du fejl igen;)) Jeg har skam en kænpe dummehue med

,ok den klær dig sikkert !

Fra : Freedom

Dato : 19-08-03 10:49

> On Tue, 19 Aug 2003 08:55:29 +0200, "Freedom" <whoknows@onca.dk>
> wrotd:

<mathilde.news@kandu.dk>

> ,ok den klær dig sikkert !

;)))

Iben

Fra : Line

Dato : 18-08-03 22:05

Punish the deed, not the breed wrote:
> ,hallo kan vi andre også få at vide hvad der foregår i selskabet ?
> skal man gå med en bestemt broholmerhat eller hvad ? er der hemmelige
> møder eller hvad foregår der ? hvad går det ud på ?

*LOL* og fnihiiis!! Ja, og så har de hemmelige håndtryk og specielle
broderskabsringe. Så gad jeg godt være en flue på væggen til deres
generalforsamlinger!
Nej, det handler vist om, at broholmer-racen var ved at uddø, så for at få
"genopbygget" (?eller hvad man nu siger?) racen, er der nu en bunke krav,
man som hvalpekøber skal overholde. Bl.a. er man vist forpligtet til at
stille sin broholmer til rådighed i avl, hvis den er blevet avlsgodkendt, og
man skal stille den på x antal udstillinger etc.
Det er i hvert fald ikke noget for mig, selv om det da er en lækker hund.

--
Mvh. Line

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 18-08-03 22:08

On Mon, 18 Aug 2003 23:05:29 +0200, "Line" <nasse@jubiimail.dk> wrotd:

> [...]
>man skal stille den på x antal udstillinger etc.
>Det er i hvert fald ikke noget for mig, selv om det da er en lækker hund.

,,nå ok så blev jeg da lidt klogere men øv det kunne have været
sjovere hvis det havde været en hemmelig orden med broholmerritualer
og dragter )

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-08-03 10:12

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> mumbled something in

> [...]
> følge mere med i genetableringen af en gammel dansk race.
> Alene det arbejde der er sket indtil nu er da prisværdigt og ret

Alene det faktum at selskabet skal bestemme at du SKAL avle på din hun
hvis de finder den god nok er lidt suspekt. Hvorfor skal de bestemme
hvis man nu ikke ønsker at avle på sin hund !!

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 19-08-03 10:38

>Alene det faktum at selskabet skal bestemme at du SKAL avle på din hun
>hvis de finder den god nok er lidt suspekt. Hvorfor skal de bestemme
>hvis man nu ikke ønsker at avle på sin hund !!

Suspekt! Hvorfor det? At nogle mennesker ved en mega indsats har
formået at genskabe en hel hunderace fra praktisk taget ingen ting på
20 år, synes jeg er en bedrift. Jeg synes det er fuldt forståeligt at
man endnu ikke har 'råd' til lade hunde med de rigtige egenskaber løbe
rundt uden at gøre brug af deres gener.

Hvis man køber en broholmer nyder man frugten af disse menneskers
arbejde, og må altså finde sig i at de fortsat har nogle krav, for at
lette deres fortsatte arbejde.

I praksis håndhæver man i øvrigt ikke reglerne særlig stramt - der er
vist ikke vedtaget nogen sanktioner for dem der ikke får avlet på
deres broholmer.

Mvh
Søren

Fra : mathilde

Dato : 19-08-03 10:42

"Michael Petersen" skrev d. 19-08-03 10:12 dette indlæg :
> [...]
> hvis de finder den god nok er lidt suspekt. Hvorfor skal de bestemme
> hvis man nu ikke ønsker at avle på sin hund !!

Hej,

For at genetablere racen skal der en del hunde til, og det er nemmest at
undgå indavl jo flere hunde man har og regne med.
Det er virkelig et kæmpe arbejde at få sådan et avlsarbejde på benene,
ikke mindst genetisk.
Men de ønsker jo ikke og genateblere racen for alt i verden, hundene
skal samtidig være sunde og racetypiske.
Når man står med så lille en hundebestand er man nødttil at vide at man
kan regne med at netop de sunde og racetypiske indgår i avlen, så
antallet af hunde kan ændres.

Hvis I vælger en han kan det da ikke gøre så meget at han skal indgå i
avlen...han vil sikkert ikke selv komme med nogle indvendinger:))

Jeg syns det er utrolig prisværdigt at folk gider og lave det kæmpe
stykke arbejde det er at få genetableret broholmeren.

Og syns man selv at der er for mange restriktioner i deres selskab, så
må man kigge sig om efter en anden race, eller vente indtil det bliver
mere frit omkring racen.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt Becher

Dato : 18-08-03 21:59

"Karg" <karg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vi
> blot ønsker en hund af racen Broholmer uden andres indblandning.

Hejsa

Der er jo altid muligheden for at købe en "fejlfarve". Den MÅ simpelthen
ikke bruges til avl! Når der så er gået et års tid kan man jo altid "glemme"
at betale til Selskabet... der står kun noget om diciplinærstraffe i
købsaftalen. Altså ikke noget økonomi!

Hvis I er interesseret i avl kan jeg ikke se hvorfor I ikke skulle følge den
slagne vej. Det ser i hvert fald seriøst ud!!

Ideen med HD og AA synes jeg, er udemærket! Jeg har fået røntgenfotograferet
begge mine "pelse" og det er dejligt at vide om alt er i orden (sådan har
jeg det i hvert fald).

MVH

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-08-03 10:14

"Kurt Becher" <kurtbecher@pedal.dk> mumbled something in

> [...]
> jo altid "glemme" at betale til Selskabet... der står kun noget om
> diciplinærstraffe i købsaftalen. Altså ikke noget økonomi!

"Disciplinær straffe" !! er det mon et dask over håndledet efterfulgt af
et "sååå det u'" ??

Fra : Kurt Becher

Dato : 22-08-03 21:51

Måske et stort "brev-dask" over fingrene og så med garanti et "sååå'r
u'"?!?!?!

Er du fra Aalborg??

MVH

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-08-03 08:54

"Kurt Becher" <kurtbecher@pedal.dk> mumbled something in news:3f46824a$0
$21647$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Måske et stort "brev-dask" over fingrene og så med garanti et "sååå'r
> u'"?!?!?!
>
> Er du fra Aalborg??
>
> MVH

næh fra vestsjælland.... men dialekten der bliver ofter forvekslet med jysk

Fra : Kurt Becher

Dato : 25-08-03 16:24

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.*remove*dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Michael
>
> Who is General Failure and why is he reading my disc?
> Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side

Udtrykket er vist nok opstået på AaB's hjemmebane.

I Sjællændere er slemme til at stjæle det jyske! Se nu bare ordet "træls".
Det fede er så bare at i al jeres korrekthed sætter i korrekt endelse på;
"det var da et trælst tidspunkt"... det kunne en jyde aldrig finde på...

Jeg har forresten hørt det med vestsjællandsk og jysk før... tag det som en
kompiment!

MVH