Netgear RP614v2 <> TDC Bredbaand taber for~
Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 20:13

Hej gruppe,

jeg har anskaffet mig en netgear rp614v2-router efter anbefaling.
Jeg er egentlig godt tilfreds med alle de muligheder routeren tilbyder,
men døjer dog med et enkelt punkt: jeg mister intervalvist forbindelsen
til nettet (TDC Bredbaand). Jeg har fået løst problemet midlertidigt,
ved at lade routeren reagere på ping på min ip (fast). Mit gæt er, at det
har noget med TDCs dhcp-opsætning at gøre. Kan det virkelig passe, at
de skal have mulighed for at pinge mig, for at give mig adgang a la stofa?
Er der andre der har haft samme problem? Evt. med samme router =) ?

Kan mit problem omgås ved at skifte til en PPoE-løsning i stedet?

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-08-03 21:11

Trygleren [9000] wrote:
> [...]
> de skal have mulighed for at pinge mig, for at give mig adgang a la
> stofa? Er der andre der har haft samme problem? Evt. med samme router

Jeg har samme router - og samme forbindelse - og oplever det samme en
gang imellem.

I starten var det ret tit - stort set hver nat - så fandte jeg ud af, at
på det ene netkort var noget wake-on-etellerandet aktiveret - og efter
at jeg havde fået deaktiveret det, så kørte den uden problemer i nogle
uger - men det sker stadig at jeg bliver smidt af - men nu er det ikke
så tit - men det sker stadigvæk.

Jeg har ingen forklaring - så jeg hører gerne om en løsning

Hvordan har du lavet din løsning med ping ?

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 21:34

> Hvordan har du lavet din løsning med ping ?

Advanced --> WAN Setup --> Respond to ping on Internet Port

> [...]
> at jeg havde fået deaktiveret det, så kørte den uden problemer i nogle
> uger - men det sker stadig at jeg bliver smidt af - men nu er det ikke

Jeg opdager det ved at ICQ og MSN pludselig viser disconnected.
Der går lige et par minutter og så kommer de automatisk på igen. Dog
ikke efter jeg lavede det med ping. Nu jeg tænker over det, så fjernede
jeg også fluebenet i 'tillad windows at blah blah standby' - derfor er jeg
egentlig ikke sikker på om hvad der har gjort udslaget. Det må jeg lige
teste.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-08-03 22:15

Trygleren [9000] wrote:
> [...]
> fjernede jeg også fluebenet i 'tillad windows at blah blah standby' -
> derfor er jeg egentlig ikke sikker på om hvad der har gjort udslaget.

OK - tak - dem vil jeg også lige prøve

Når jeg bliver smidt af, så er det som regel i løbet af natten og som
rregel hvis der kører en FTP-server og andet samtidig, og den er så død
næste morgen - og der er normalt ikke andet at gøre en at slukke/tænde
routeren - så kører det igen.

Problemet var der ikke tidligere, da jeg havde 4 dynamiske IP'er men kom
først efter at jeg skiftede til fast IP og satte routeren på.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 10:36

> Problemet var der ikke tidligere, da jeg havde 4 dynamiske IP'er men kom
> først efter at jeg skiftede til fast IP og satte routeren på.

Jeg har også fast IP, men det kan næsten ikke være problemet. TDC har jo
ikke 'ægte' faste iper. De sørger bare for at DHCP-serveren tildeler den
samme
ip ved hver renewal.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 10:43

Jeg har i øvrigt fundet dette link:
http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n100772.asp

3, 5 og 6 ser spændende ud, men jeg har ikke lige kunnet finde
indstillingen omhandlende punkt 5 =(

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-08-03 12:18

Trygleren [9000] wrote:
> Jeg har i øvrigt fundet dette link:
> http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n100772.asp
>
> 3, 5 og 6 ser spændende ud, men jeg har ikke lige kunnet finde
> indstillingen omhandlende punkt 5 =(

Ja - det ser ud til at andre har oplevet noget lignende

Nu har jeg jo så ændret det med at tillade ping - og så ser jeg lige
tiden an om det kurerer problemet - ellers vil jeg kigge på disse
forslag også !

Tak for hjælpen !

Jan

Fra : Jesper Skriver

Dato : 19-08-03 11:18

On Tue, 19 Aug 2003 11:36:17 +0200, Trygleren [9000] wrote:

> Jeg har også fast IP, men det kan næsten ikke være problemet. TDC
> har jo ikke 'ægte' faste iper. De sørger bare for at DHCP-serveren
> tildeler den samme ip ved hver renewal.

Fuldstaendigt paa samme maade som CC og Tiscali's RADIUS server soerger
for at tildele den samme IP addresse via PPP hver gang.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-08-03 12:07

Trygleren [9000] wrote:
> Jeg har også fast IP, men det kan næsten ikke være problemet. TDC har
> jo ikke 'ægte' faste iper. De sørger bare for at DHCP-serveren
> tildeler den samme
> ip ved hver renewal.

Nej - den tror jeg heller ikke er problemet.

Det er helt sikkert en eller anden indstilling i routeren.

Jeg har nu lavet den med at tillade ping, som du nævnte.

Så må vi se om den fjerner de sidste afsmidninger.

Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-08-03 21:47

"Trygleren [9000]" <HesteskeletAhesteskelet.dk> skrev i en meddelelse
> Mit gæt er, at det
> har noget med TDCs dhcp-opsætning at gøre. Kan det virkelig passe, at
> de skal have mulighed for at pinge mig, for at give mig adgang a la
stofa?

Du skal tillade den trafik der er nødvendig for at vedligeholde en
DHCP-lease

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 21:49

> Du skal tillade den trafik der er nødvendig for at vedligeholde en
> DHCP-lease

Det er den vej jeg har prøvet at bevæge mig hele tiden - problemet er
at jeg ikke kan bestemme (afgøre) hvilken 'trafik' der skal tillades.