Snap til Grid - på Canvas
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 18-08-03 19:01

Jeg har rodet lidt med image, canvas osv. for første gang.

Jeg har tegnet et grid på Canvas.

Nu kumme jeg godt tænke mig at snappe til grid, med musen. Jeg har prøvet
med noget kode i "OnMouseMove" - men det vil ikke rigtig lykkes.....

Nogen der har en god ide ?

Ulrik

Fra : Thor

Dato : 19-08-03 20:08

Hej Ulrik

I onmousemove kan du rette X og Y ind efter gridsize med f.eks:

x := round(x/gridsize)*gridsize;
y := round(y/gridsize)*gridsize;

image1.pixels[x,y] := clblack;

Hilsen Thomas Riedel