FTP på CyberCity DSL
Fra : DaneX

Dato : 18-08-03 17:52

Jeg har en CC DSL med en router løsning.
Jeg kører en FTP server, men kan kun bruge PORT 21 uanset hvordan jeg sætter
det op i NAT.

Bruger jeg andre porte kan de godt få forbindelse og logge ind, men når de
kommer til LIST kommandoen så kommer den ikke længere.

Er det bare noget, jeg må acceptere, at jeg kun kan bruge PORT 21 eller
findes der en løsning omkring det?

/Martin

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 19-08-03 00:29

> [...]
>kommer til LIST kommandoen så kommer den ikke længere.
>
>Er det bare noget, jeg må acceptere, at jeg kun kan bruge PORT 21 eller
[...]

Sæt et port range for passiv FTP i din server og åbn det range i
routeren...

Henrik

Fra : DaneX

Dato : 19-08-03 12:00

> Sæt et port range for passiv FTP i din server og åbn det range i
> routeren...

Hvor stor en range skal der bruges?
Bare 1 eller flere?

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 20-08-03 10:06

>Hvor stor en range skal der bruges?
>Bare 1 eller flere?
[...]

Det antal connections din ftp max skal have. :)

Så ja, 1 eller flere alt efter behov... Jeg plejer at ca. 10... Det er
alt rigeligt ...

Henrik

Fra : DaneX

Dato : 20-08-03 11:57

> Det antal connections din ftp max skal have. :)
>
> Så ja, 1 eller flere alt efter behov... Jeg plejer at ca. 10... Det er
> alt rigeligt ...

Ok - mange tak for hjælpen :)

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-08-03 22:46

On Mon, 18 Aug 2003 18:51:54 +0200, "DaneX" <not@chance.com> wrote:

> [...]
>kommer til LIST kommandoen så kommer den ikke længere.
>
>Er det bare noget, jeg må acceptere, at jeg kun kan bruge PORT 21 eller

Husk at ftp ikke kun benytter port 21. Den bruger også port 20. Så vis
du åbner en anden port til ftp skal du også åbne porten nedenunder.

Hvis det er port 21 kan routeren selv finde ud af det.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.