Access problem
Fra : Magnus

Dato : 05-04-01 17:20

Jeg har på alle mine asp sider benyttet følgende koder til at åbne og lukke
forbindelsen til min access database.

Conn.Open Session("DB")

SQL = "SELECT * FROM Nyheder WHERE id = " & Request.QueryString("id")
Conn.Execute (SQL)

conn.close
Set Conn = nothing

Dette er der med tiden kommet meget rod i således at min server går ned en
gang imellem da der er for mange forbindelser åbne på en gang.

Findes der ikke en måde hvor på man kan se hvor mange der er åbne samt at
kontrollere at de bliver lukket igen ?

/Magnus

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 05-04-01 22:21

Magnus <arnason@email.dk> skrev i news:9ai61p$eef$1@news.inet.tele.dk
> Jeg har på alle mine asp sider benyttet følgende koder til at åbne og
lukke
> forbindelsen til min access database.

<!-- Noe var her ... -->

> [...]
> gang imellem da der er for mange forbindelser åbne på en gang.
>
> Findes der ikke en måde hvor på man kan se hvor mange der er åbne samt at

Kan du ikke bare åpne _en_, også passer du på lukke den igjen på slutten av
siden ... ? (du kan jo ha en åpen hele tiden mens du henter sidene, også kan
du lukke den når oppdraget er fullført ...)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Alexander Juhl

Dato : 05-04-01 23:11

Hej Magnus

Jeg inkludere to filer på alle mine sider top.asp og bund.asp - disse to filer
ligger jeg naturligvis helt i toppen og helt i bunden på alle mine sider.

I top.asp åbner jeg bl.a. alle de databaser der er rellevante for siderne og i
bund lukker jeg bl.a. alle databaserne igen, på den måde synes jeg at jeg har
fået et bedre overblik over mine aktive databaser!

VH. Alexander