Deling af printer
Fra : kapper200@hotmail.co~

Dato : 18-08-03 16:52

Hejsa

Jeg har to pc´ere der deler en internetforbindelse via en D-Link
router "DI-604".
Kan man med denne også lave et netværk hvor man kan dele printere?
Hvis man kan dette, søger jeg en udførlig "dummy"-vejledning til
hvordan dette skal gøres.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
KP

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-08-03 17:25

kapper200@hotmail.com wrote:

>Jeg har to pc´ere der deler en internetforbindelse via en D-Link
>router "DI-604".
>Kan man med denne også lave et netværk hvor man kan dele printere?

Det billigste du kan gøre er såmæn' at købe en DI-704P til omkring
600,-

Det er som 604'eren en router med 4 ports switch men plus en
printserver..

>Hvis man kan dette, søger jeg en udførlig "dummy"-vejledning til
>hvordan dette skal gøres.

Du skal lige være sikker på at printeren fungerer på en printserver -
Det er langt fra alle printere der vil det: Check på D-Links support
site eller fortæl os hvilken printer du har....

Ellers er det bare at sætte printerkablet til routeren, og derefter
vælge en anden port i Egenskaber for Printer.

<mlr>

Fra : Christian

Dato : 18-08-03 17:43

> [...]
>
> Ellers er det bare at sætte printerkablet til routeren, og derefter
> vælge en anden port i Egenskaber for Printer.

Eller også bare gå efter den lette løsning at installere printeren på den
ene pc og dele den derfra. Dette vil fungere udemærket hvis de 2 pc'ere er
tændt samtidigt det meste af tiden.
Hvis dette er løsningen for dig skal du gøre som følger på den maskine hvor
printeren er installeret:

Gå ind i kontrolpanelet og vælg printere og faxenheder
højre klik på printeren vælg deling.
marker del denne printer.
Bid mærke sharenavnet da dette kan være kryptisk kan du eventuelt omdøbe
det.

På den anden maskine der skal bruge printeren skal du igen gå ind under
printere og fax enheder.
Vælg tilføj ny printer.
marker: en netværksprinter eller en printer der tilsluttet en anden
computer. tryk næste
Nu kan du vælge at skrive den direkte sti ind eller bare trykke næste for at
søge på dit lokalnetværk
Den direkte sti vil være \\navn_på_computer_der_deler_printer\sharenavn (det
navn du skulle bide mærke i).
hvis du søger skal du dobbeltklikke på den pc der deler printeren i det
vindue der popper op og så skulle sharenavnet på printeren gerne vise sig.
klik på den. Så vil den spørge dig om du vil vælge denne printer som
standard printer svar ja og tryke næste og tryk ok.
Du skulle nu være i fuld sving med at kunne printe på den anden maskinens
printer.

Med venlig hilsen
Christian

Fra : kapper200@hotmail.co~

Dato : 19-08-03 09:13

> [...]
> standard printer svar ja og tryke næste og tryk ok.
> Du skulle nu være i fuld sving med at kunne printe på den anden maskinens

Kanon - Det var det der skulle til.

Tak for hjælpen.

KP

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-08-03 17:44

Michael Rasmussen wrote:
> Det billigste du kan gøre er såmæn' at købe en DI-704P til omkring
> 600,-

Da han har en router, så kan han jo nøjes med en løs printerserver.

Zitech har en til en printer til omkring 500 kr - virker fint på en
Canon printer her i huset - den skal så bare tilskuttes routeren på lige
fod med PC'erne.......

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk