Min ADSL historie
Fra : rane

Dato : 18-08-03 15:57

Hejsa,

først et godt råd til alle der overvejer at bestille Tele2Adsl - gør
det IKKE hvis i står til at skulle flytte i den nærmeste fremtid, dvs.
1-2 måneder. Her er vores forløb:

27. Maj - Bestiller Tele2Adsl & samtidig ringer jeg til kundeservice
og får en ca. leveringstid at vide, dvs. 4-5 uger. Samtidig forklarer
jeg hende, at vi står for at skulle flytte den 15. juli 2003 - det var
intet problem idet det nok kunne nås til den tid, så vi bare skulle
bestille en flytning.

15. Juli - Efter at have modtaget breve fra TDC samt et enkelt fra
Tele2, lukker TDC vores forbindelse ned. Fint nok - havde snakket med
Kundeservice ved Tele2Adsl og de havde sagt at ADSL'en følger
telefonnummeret så det var ikke et problem - når vi flyttede ind det
nye sted, kunne vi bare sætte udstyret til.

Efter gentagne gange at have snakket med Kundeservice, har alle deres
supportere gentagne gange forsikret mig om, at ordren var iorden og
alt var klart - de manglede bare en konverteringsdato fra TDC. Den får
jeg så i august - datoen er den 5. september. Fint nok, det kan jeg
godt vente på.

Så idag ringede jeg lige til Tele2Adsl Kundeservice. Inde på
ordrestatus siden står der nemlig STADIG vores gamle adresse +
konverteringsdatoen er væk. Så får jeg at vide, at jeg er blevet
fejlinformeret og en lang remse om, at de ikke kan flytte noget fra
den gamle adresse, da der ikke eksisterer noget på adressen (noget
forvirrende noget i hvert fald) - og at eneste løsning var at
annullere ADSL ordren og genoprette den. DAMN.

Synes ellers selv, at de tidligere supportmedarbejdere har virket
kompetente og vidste hvad de lovede - men åbenbart ikke. Får heldigvis
stadig ADSL til deres kampagnepriser - men nu kan jeg risikere (efter
at have ventet næsten 3 måneder) at vente YDERLIGERE 3-5 uger på at få
Tele2ADSL. Selvom medarbejderen forsikrede mig om at de ville gøre alt
for at opretholde den 5. september som konverteringsdato - hun kunne
ikke garantere noget, men jeg var i hvert fald kommet på deres
VIP-liste nu.

Snakkede så lige med en Fastnet supporter hos Tele2 - som dog også
mente det ikke burde tage 3-5 uger nu hvor jeg har genbestilt og
kommet på VIP-listen. Så forhåbentlig holder 5. september datoen
stadig - jeg er stadig tålmodig, omend chokeret over Tele2Adsl
kundeservice medarbejderne, der åbenbart ikke ved en dyt. Send dem dog
på et ADSL medarbejderkursus?!?!?

Anyway...de har været flinke (men inkompetente) og jeg vil stadig have
Tele2Adsl pga. prisen - men pas på, hvis I har planer om at flytte -
det kan deres systemer altså ikke lide! hehe

Overvejer meget at videresende dette indlæg til Tele2Adsl med
subjectet: "Att.: En højerestående Tele2 medarbejder"

mvh
Rene

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-08-03 17:27

Dvs.

Du kan ikke lidt TDC (du siger ganske vist det er prisen, men flere
kommer med udsagnet om at de "ikke kan lide" TDC)

... Men I/du ELSKER at blive trådt på og latterliggjort af tele2 ..?

Du er stadig kunde?

Utroeligt.. Den var bestemt ikke gået her..

Regards, Peter Larsen

Fra : rane

Dato : 18-08-03 22:27

On Mon, 18 Aug 2003 18:26:57 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:
> [...]
>
>Du er stadig kunde?
>
>Utroeligt.. Den var bestemt ikke gået her..

Jeg har ingen problemer med TDC - bortset fra at mit TDC Adsl kørte
lidt ustabilt det sidste stykke tid. Jeg er forståelig overfor den
store kundeskare der vil have Tele2Adsl - og derfor regnede jeg også
med, der ville være startproblemer.

Men til den pris Tele2 tilbyder (tilbød) så synes jeg bestemt det er
det værd. Jovist der har været bøvl og det har taget tid - men det var
jeg forberedt på.

Det er først hvis selve Tele2Adsl linjen er dårlig, at jeg vil brokke
mig til dem og evt. skifte tilbage til TDC :)

Rene

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-08-03 15:27

Hej

rane <postmasterREMOVE@darkforest.dk> wrote:

>Men til den pris Tele2 tilbyder (tilbød) så synes jeg bestemt det er
>det værd. Jovist der har været bøvl og det har taget tid - men det var
>jeg forberedt på.

TELE2 tilbyder stadig ADSL til den billige pris fra tidligere på
sommeren, læs indlæg:

vsnrjvo1hlsvfe5gggp2pu2t09kdjlr69u@130.133.1.4

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-08-03 16:00

Ole Rasmussen wrote:

> TELE2 tilbyder stadig ADSL til den billige pris fra tidligere på
> sommeren, læs indlæg:

Deres forretningsmetoder og fremgangsmåder er bare til grin.. det er jo
lidt ærgeligt..! men skidt, lad os da bestille det..!

--
regards, Peter Larsen

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 19-08-03 12:26

"rane" <postmasterREMOVE@darkforest.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> [...]
> jeg hende, at vi står for at skulle flytte den 15. juli 2003 - det var
> intet problem idet det nok kunne nås til den tid, så vi bare skulle

Ja, det var også mit første svar fra Tele2, jeg skal så heldigvis først
flytte lidt senere, dvs. 1/10. Det var sådan set også et stort problem, for
du kan ikke melde flytning før at du har fået det installeret... Og da jeg
snart står for 3 ugers ferie, ville det betyde at jeg kunne melde flytning
2uger før min flytning - så have 6 ugers ventetid på en flytning... Der var
jeg ikke glad.

Nå, det ser så ud til at det flasker sig for mig, fredag skulle min Tele2
linie blive åbnet og så kan jeg jo lige præcis nå at melde flytning.

Men for helvede hvor skal man have tålmodighed - og jeg synes godtnok det er
tåbeligt af Tele2 ikke at være klar til at modtage store kundemængder -
altså helt ærligt... Når man tilbyder dobbelt op til samme pris hvad kan man
så forvente? Jeg var godtnok tæt på at afblæse det hele, men da jeg så fik
min nuværende dato sagde jeg så må det være ok. Alle hos kundeservice er
skam flinke nok, men ringer aldrig tilbage og ved i det hele taget ikke så
meget andet end der står i sagen

<klip en hel masse>

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domænedelen af email