Problem med at logge på mySQL
Fra : Jens Pedersen

Dato : 18-08-03 15:18

Hej ng,

Jeg har et problem med at logge på mysql. i my.ini er brugernavn defineret
som "jens" og password: "xxxxxx", men når jeg bruger dette i min asp-kode
til at åbne en forbindelse, kommer fejlmeddelelsen:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[TCX][MyODBC]Access denied for user: 'jens@localhost' (Using password: YES)
/div/funktioner.asp, line 8

Hvorfor dælen gør den det?

--
Jens Pedersen

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 18-08-03 18:17

On Mon, 18 Aug 2003 16:17:51 +0200, "Jens Pedersen"
<jens-pedersen@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>til at åbne en forbindelse, kommer fejlmeddelelsen:
>
>Fejltype:
>Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)

Prøv at logge på som 'root' uden password, og så opret bruger og
password direkte i MySQL
MVH Martin S

Fra : Jimmy

Dato : 18-08-03 18:50

"Martin Sveegaard" <sveegaard@tdcadslFJERNDETTE.dk> wrote in message

YES)

> Prøv at logge på som 'root' uden password, og så opret bruger og
> password direkte i MySQL

Kan det ikke også være fordi brugeren ikke har rettigheder til at tilgå
databasen via localhost?

Mvh
Jimmy

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 19-08-03 01:01

On Mon, 18 Aug 2003 19:49:31 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

>Kan det ikke også være fordi brugeren ikke har rettigheder til at tilgå
>databasen via localhost?
>
>Mvh
>Jimmy

Det er en mulighed, men man kan nemt tage fejl af de forskellige
afsnit i my.ini. Så det kan meget vel være bruger og pass til fx:
WinMySQLAdmin.
MVH Martin S