Makreller i Middelfart havn
Fra : Morten Jensen

Dato : 18-08-03 14:06

Hej !

Jeg var ude i søndags i min jolle, forsøgte at fiske ved de to lillebælts
broer, men ingen fisk overhovedet..
Vi sejlede så ind til Middelfart havn, lige uden for kastevidde fra dem på
kajen.. Der var pæne torsk og makreller... Vi fangede en 7-8 pæne makreller
derinde fra...De er godt nok nogle sjove fightere

Jeg tror desværre ikke man kan tage dem fra kajen da de er lidt for langt
ude...

Er der andre der har erfaringer med makreller i Lillebælt ?

Morten

Fra : Hanne Hansen

Dato : 18-08-03 21:25

Var i Middelfart (på kajen) i går aftes. Der var en masse fisk der "sprang"
helt inde ved kaj-kanten. Var mørkt, så jeg kunne ikke se, hvad det var. Kan
det have været makreller ? Hvis ja, hvad fanger man sådanne "banditter" på ?

Hanne Hansen
hhoffice@mail.danbbs.dk

Fra : Morten Jensen

Dato : 18-08-03 22:46

Med makrel ophænger...en form for julelys med 3-6 ophænger...
Kan også tage dem på blink...De går midt i vandet...

Jeg havde en pirk på og 6 ophængere, men det er jo også lettere når man er i
en jolle...

Morten

Fra : Hanne Hansen

Dato : 18-08-03 23:23

Ja, men "springer" makreller ?? Eller hvad kan det ellers have været ? Var
der også mandag morgen (bare kun en enkelt).

Hanne Hansen

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 19-08-03 17:27

Hanne Hansen wrote:

> Ja, men "springer" makreller ?? Eller hvad kan det ellers have været ? Var
> der også mandag morgen (bare kun en enkelt).
>
> Hanne Hansen

Det, der springer er sandsynligvis sild, brisling eller lign, som jages
nedefra af makrellerne.

--
------
Venlig hilsen

Teksten "bort" og "fjernes"
skal slettes fra min afsender-e-mailadresse.

Fra : [9000] thorkild niel~

Dato : 19-08-03 17:27

Fra : Kim Hansen

Dato : 21-08-03 08:35

On Mon, 18 Aug 2003 15:05:56 +0200, "Morten Jensen"
<jensen1974@jensen.mail.dk> wrote:

> [...]
>kajen.. Der var pæne torsk og makreller... Vi fangede en 7-8 pæne makreller
>derinde fra...De er godt nok nogle sjove fightere

Hej Morten

Hvad tid på dagen var du ude?
Jeg tager nok ud på Fredag, hvis vejret arter sig.

M.V.H

Kim Hansen

Fra : Morten Jensen

Dato : 21-08-03 15:13

Tror det var mellem 12-15

Morten

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 11-09-03 19:29

Kan det ikke skyldes at de springer forde hele lillebælt var heldt fyldt og
så kunne de ikke være i vandet ??

Jeg mener det som en mulighed.

Eller også kan der have været en fremmedarbejder ude at bade - så er det
fandeme også med at komme op af vandet.

Det har jeg selv set i en svømmehal engang.