Deling af systemmapper i XP
Fra : Martin Larsen

Dato : 18-08-03 12:57

Hej alle

I mit netværk ønsker jeg fuld adgang fra min bærbare til min stationære
pc. Desværre kan jeg ikke få adgang til systemmapper som \windows og
\programmer. Er der nogen som ved hvordan det kan gøres?

1. OS = Windows XP Home Edition.
2. Jeg er klar over sikkerhedsrisikoen!
3. Ja, man kan alligevel ikke afvikle programmer fra x:\programmer på
netværket, men jeg har brug for at tilgå mange af de data og ini-filer
som ligger der

Hilsen
Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-08-03 14:40

Martin Larsen wrote:
> I mit netværk ønsker jeg fuld adgang fra min bærbare til
> min stationære pc. Desværre kan jeg ikke få adgang til
> systemmapper som \windows og \programmer.
> Er der nogen som ved hvordan det kan gøres?

Har du prøvet at dele hele C-drevet?
Hvad gør den, siden det ikke virker?

> 1. OS = Windows XP Home Edition.

Måske er dette synderen, det er jo lavet til hjemmebrugeren,
der ikke kender ret meget til PC.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-08-03 17:25

Hej Mikael

> Har du prøvet at dele hele C-drevet?
> Hvad gør den, siden det ikke virker?

Jeg har delt drevet fra roden, med der er ikke adgang til systemmapperne
og man får en meddelelse om manglende rettigheder. De øvrige mapper er
der ingen problemer med.

Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-08-03 17:28

Martin Larsen wrote:

> Jeg har delt drevet fra roden, med der er ikke adgang til
> systemmapperne og man får en meddelelse om manglende
> rettigheder. De øvrige mapper er der ingen problemer med.

Prøv dette:
Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Vis
-> Sæt hak i "Vis indholdet af systemmapper" og fjern evt.
hakket i "Simpel fildeling", hvis denne findes i Home udgaven.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : H_Luchter

Dato : 18-08-03 16:59

Kører du NTFS, kan du, såvidt jeg husker, ALDRIG dele de to mapper, du
nævner. Hvorfor vil du ha' adgang til Programmer eller Windows?

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-08-03 17:27

H_Luchter wrote:

> Kører du NTFS, kan du, såvidt jeg husker, ALDRIG dele de to mapper, du
> nævner. Hvorfor vil du ha' adgang til Programmer eller Windows?

Det er NTFS. Forklaringen har jeg givet i mit første indlæg: jeg ønsker
at kunne læse de data og ini-filer som finder i Programmer osv. Min
bærbare skal være en spejling af den stationære i det omfang det kan
lade sig gøre.

Martin