TDC bredbånd professionel mht spil...
Fra : Michael

Dato : 18-08-03 12:35

Hejsa
Jeg har nogle spørgsmål som jeg ikke har kunnet blive kloge på efter
en del googling og læsning af TDC's hjemmeside

Er det rigtigt som jeg læser mig til at man ikke kan spille online
spil fra en TDC bredbånd pro forbindelse ? altså spil som Everquest,
battlefield etc

Hvis ja, er det så pga opsætningen i routeren ?

Hvis man vil sætte sin egen linux maskine f.eks. op som router istedet
(hvis den medfølgende router er problemet) er det så rigtigt ethernet
som man får ud af ADSL modemet ? eller skal man køre noget PPPoE ?

Michael H

Fra : Hans

Dato : 18-08-03 15:06

"Michael" <bxfallen@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> battlefield etc
>
> Hvis ja, er det så pga opsætningen i routeren ?

Ja.

> Hvis man vil sætte sin egen linux maskine f.eks. op som router istedet
> (hvis den medfølgende router er problemet) er det så rigtigt ethernet
> som man får ud af ADSL modemet ? eller skal man køre noget PPPoE ?

Det er ganske almindelig ethernet, hvor du skal definere din faste ip,
gateway og dns. Disse oplysninger finder du i brevet fra TDC: "Information
vedrørende Internet tilslutning".

Alle porte er i øvrigt åbne.

/ Hans

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-08-03 15:11

Hans wrote:

[ bredbånd prof. ]

> Alle porte er i øvrigt åbne.

Så skal de da have ændret praksis, siden jeg fik min leveret.

P.S. går ud fra at Bredbånd prof, er det der tidligere blev kaldt
Pro@ccess adsl.

--
Don't waste space

Fra : Hans

Dato : 18-08-03 15:15

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så skal de da have ændret praksis, siden jeg fik min leveret.
>
> P.S. går ud fra at Bredbånd prof, er det der tidligere blev kaldt

Det er rigtigt. Der har ikke været begrænsninger på portene, heller ikke i
ATM udgaven. Jeg ved ikke om du tænker på port 25 og 119?

/ Hans

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-08-03 15:27

Hans wrote:

> Det er rigtigt. Der har ikke været begrænsninger på portene, heller ikke i
> ATM udgaven. Jeg ved ikke om du tænker på port 25 og 119?

Ahh.. læste dit indlæg forkert, læste det som at der var static-nat som
default.

--
Don't waste space