Kan man selv kalde f.eks. OnClick?
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 18-08-03 11:51

Et spørgsmål til Delphi5.
Er det muligt fra et program at kalde de procedurer, som bliver kaldt når
man f.eks. trykker på en knap?
Ikke ved i ObjectInspector at vælge en beståend procedure, men som om det
var en subrutine!

Mvh Kurt

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 18-08-03 12:00

Jeg har fundet ud af det! Jeg var for hurtig til at spørge.
Mvh Kurt

Fra : jrasmussen

Dato : 18-08-03 12:07

"Kurt Guldbæk" skrev d. 18-08-03 11:51 dette indlæg :
> [...]
når
> man f.eks. trykker på en knap?
> Ikke ved i ObjectInspector at vælge en beståend procedure, men som om

ja du kan lave en

OnClick(sender);

som så sender dig videre til onclick funktionen.
Tror det var det du mente men ellers så ret mig.

Johnny

http://www.kandu.dk/

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 18-08-03 20:19

"jrasmussen" <jrasmussen.news@kandu.dk> wrote:

>ja du kan lave en
>
>OnClick(sender);
>
>som så sender dig videre til onclick funktionen.
>Tror det var det du mente men ellers så ret mig.

Det kan også i mange tilfælder være at Nil er bedre end Sender:
OnClick(Nil);

Så kan man også i OnClick checke om det er et "rigtigt" tastetryk.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Kurt Guldbæk