Jeg tror hun er i løbetid
Fra : Michael H

Dato : 18-08-03 11:22

Hej med jer

Vi fik jo en Amstaff tæve her i Lørdags på 17 mdr. og nu tror vi
at hun er i løbetid, fordi vi fandt nogen små blodpletter ved siden
af hendes seng, og at hendes øhmmm, fillet eller hvad den kaldes
er lidt hævet..
Vi har aldrig haft en tæve før så vi er lidt på bar bund mht. løbetid.
Hvor lang tid varer det, bløder hun hele tiden, skal vi hele tiden
holde øje med Rotte hannen ikke springer på hende osv. osv. ?????

Ja, vi er lidt på bar bund, for vi ville sætte os ind i tingene,
men det kom lidt hurtigt og pludseligt..

Michael

Fra : Bo Christensen

Dato : 18-08-03 12:04

det lyder meget som løbetid,
så hvis du samtidigt har en hanhund, så er her da mulighed for nogle små
fine hvalpe.
det tager en 2-3 uger (det gjorde det med vores berner)
det bløder hele tiden, vi fik også en gang indbilsk graviditet, hvor bamse
troede at en stor grøn stoffrø var hendes hvalp (ganske morsomt for en sort
hund...)
/bo

Fra : Michael H

Dato : 18-08-03 12:20

"Bo Christensen" <bo@anet.dk> skrev i en meddelelse

> det lyder meget som løbetid,
> så hvis du samtidigt har en hanhund, så er her da mulighed for nogle små
> fine hvalpe.

> /bo

Det tyder på hun er i løbetid, efter jeg har fået læst lidt mere om det, og
nu
da du også siger det..
Så må vi prøve at holde Boss og Maja lidt fra hinanden, indtil på Torsdag
hvor han skal kastereres.

Vi har også en han Rotte, og vi kan altid finde hans snude, nemlig lige
der hvor Maja's hale begynder
Men vi vil ikke have hvalpe mellem en Rottweiler og en Amstaff,
selvom de nok skulle være til at sælge rimeligt nemt.

Michael

Fra : Battlefield´s

Dato : 18-08-03 12:31

> [...]
> Men vi vil ikke have hvalpe mellem en Rottweiler og en Amstaff,
> selvom de nok skulle være til at sælge rimeligt nemt.

Hej Michael
Jeg ved at, med katte skal man regne med at de stadig kan parre og "lave"
killinger i op til en måned efter kastraktionen, jeg ved ikke om det også
gælder hunde (men hvorfor egentlig ikke?) så du skal måske påregne at de to
hunde ikke kan gå sammen i denne løbetid, heller ikke efter at han er blevet
kastreret.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Jane Kiilerich

Dato : 18-08-03 16:29

Hej

Da jeg kastererede min hanhund, fik jeg besked om at han stadig kunne
"lave" hvalpe i op til 4 måneder bagefter, så pas på, og hold dem
adskilt i denne løbetid.

Jane

Tlf.: 9838 3948 / 5059 3948
mail@Retrieverne.dk
http://www.Retrieverne.dk

Fra : BN

Dato : 18-08-03 18:46

Hej Jane og Micheal

Der er mange som tror, at det hedder kastereres, men det hedder faktisk
kastreres, som Vibeke skriver.

Det er ikke for at være ordkløver, men blot fordi jeg kom til at tænke på
dengang, hvor jeg sagde til min kærestes forældre, at det altså ikke hedder
kastereres, man kaster jo ikke noget... måske når det er fjernet, bliver det
kastet ned i en spand... De siger stadig, som altid, kastereres og hentyder
hver gang, at de godt ved, at jeg mener det er forkert

Hilsen BN, som også har en hund, som producerer mælk efter endt løbetid, dog
ikke hver gang og ikke så indbilsk som andre hunde...

Fra : mathilde

Dato : 18-08-03 13:25

"Michael H" skrev d. 18-08-03 11:22 dette indlæg :
> [...]
>
> Ja, vi er lidt på bar bund, for vi ville sætte os ind i tingene,
> men det kom lidt hurtigt og pludseligt..

Det lyder bestemt som løbetid. Men kontakt da dem I har købt hende af,
de må jo kende hendes cyklus.
Hold dem fra hinanden, en amstaff og en rottweiler blanding er ikke nem!
Og en amstaff tæve på kun 17 mdr. som lige har skiftet hjem, bør ikke
udsættes for det store psykiske pres det vil være at få hvalpe.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Mari

Dato : 18-08-03 18:46

"Michael H" <michael@pastil.dk> skrev i en meddelelse

Hej Michael!

Du bør holde hundene HELT adskilte.......
og sats ikke på, at I kan holde øje. Det
sker alt for ofte - at man ikke når at gribe ind,
når hundene har "en aftale".

/Mari

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-08-03 21:11

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> Du bør holde hundene HELT adskilte.......
> og sats ikke på, at I kan holde øje. Det
> sker alt for ofte - at man ikke når at gribe ind,
> når hundene har "en aftale".

Nemlig, min Nicki blev nemlig undfanget på den måde, men det er vi jo ikke
kede af *G*. Nicki's far nåede lige at hoppe på hans mor ( hans forældre bor
sammen ) dagen før han skulle kastreres tros de også havde prøvet at holde
dem adskilt, så gør heller det hvis planen er ikke at få hvalpe.

forresten tillykke med hende

Mange hilsner fra

Bolette