Switch/hub uden strøm
Fra : Georg

Dato : 18-08-03 00:15

Hejsa

Er der nogen som kender til en switch eller hub som ikke skal sluttes til en
stikkontakt.

Evt. uden strøm eller på batterier?

Georg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-08-03 06:24

On Mon, 18 Aug 2003 01:15:19 +0200, "Georg" <ingen@mail.dk>
wrote:

> Er der nogen som kender til en switch eller hub som ikke skal
> sluttes til en stikkontakt. Evt. uden strøm eller på batterier?

Både en hub og en switch er aktivt udstyr, og kræver altså strøm,
så helt 'powerless' vil man ikke finde dem. Mht. muligheden for
at køre på batteri, så kunne du jo overveje en UPS.

Hvad skal du bruge den til?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mads Bahrt

Dato : 18-08-03 06:30

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> så helt 'powerless' vil man ikke finde dem. Mht. muligheden for
> at køre på batteri, så kunne du jo overveje en UPS.

Jeg har indtil flere bøger der beskriver en passiv hub. Denne fordeler
blot det eksisterende signal ud på alle porte hvorfor den samlede
kabellængde tilsluttet er begrænset til 100 m. Jeg har dog aldrig set en
sådan enhed i praksis.

MVH
Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-03 07:31

Mads Bahrt skrev:

>Jeg har indtil flere bøger der beskriver en passiv hub.

Er du sikker på at "passiv" betyder "uden strøm"?

>Denne fordeler blot det eksisterende signal ud på alle porte

Ja, sådan virker en hub.

--
Bertel

Fra : Mads Bahrt

Dato : 18-08-03 11:33

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er du sikker på at "passiv" betyder "uden strøm"?

Ja - det er jeg.

> Ja, sådan virker en hub.

Nej - det gør den ikke. En "normal" hub er også en repeater samtidig
hvilket betyder at den regenererer signalet til original styrke inden
den sender det videre - en passiv hub fordeler det blot ud på sine porte.

MVH
Mads

Fra : Søren Emig

Dato : 18-08-03 13:48

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> hvilket betyder at den regenererer signalet til original styrke inden
> den sender det videre - en passiv hub fordeler det blot ud på sine porte.

Mener at jeg engang har hørt om en fyr, der fik 3 maskiner til at snakke
sammen via. alm. CAT5 kabel.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-08-03 11:39

On Mon, 18 Aug 2003 07:29:36 +0200, Mads Bahrt
<mads_bahrt@hotmail.com> wrote:

> Jeg har indtil flere bøger der beskriver en passiv hub.

Muligvis, men i så fald ikke i forbindelse med ethernet, vel? (I
ARCnet bruger man også betegnelsen 'passive hub', hvor det er en
(rigtig) passiv enhed).

'Hub' er (normalt/med ethernet) et marketingudtryk for en
'multiport repeater'. En ethernet repeater skal bruge strøm.

-A

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-08-03 07:15

"Georg" <ingen@mail.dk> wrote:

>Er der nogen som kender til en switch eller hub som ikke skal sluttes til en
>stikkontakt.

Og hva' skal du bruge det til ?!?!

Anyway: Det meste af den slags udstyr leveres med løs strømforsyning
ved siden af, selve switchen eller hva' det nu er kræver lavspænding.
Min egen switch kræver således 9v jævnspænding.

Så det er en enkel sag selv at lave en batteripakke der kan trække
den.

En anden mulighed kunne være strømforsyning fra bilen ?! Jeg vil tro
du hos Bilexperten finde en 'dims' der kan gøre det.

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-03 15:32

In dk.edb.netvaerk, Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> says...
> Og hva' skal du bruge det til ?!?!

Jeg vil skyde på at han skal connecte en række notebooks.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lauridsen

Dato : 18-08-03 08:08

> Er der nogen som kender til en switch eller hub som ikke skal sluttes til
> [...]
Hej
Jeg ved at man kan få nogen der kører på strøm fra USB-porten, men har ikke
lige kunnet finde dem på edbpriser.
Jeg kender en butik i Odense der har dem, men send mig lige en privat mail,
så finder vi ud af det..

Mvh.
Lars