Variabel fra form
Fra : Flemming Nath

Dato : 17-08-03 23:28

Jeg har en en form med et 'textarea' som bliver sendt som e-mail. Det
virker godt nok, bortset fra at længere stykker tekst, vel omkring
1000 tegn, bliver hakket over. Der indsættes et udråbstegn, et
linjeskift og et mellemrum.

Hvad kan det skyldes, og er der noget man kan gøre for at udgå dette?

Vh, Flemming Nath

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 18-08-03 00:16

nospamto@fpn.dk (Flemming Nath) skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>1000 tegn, bliver hakket over.

>Hvad kan det skyldes, og er der noget man kan gøre for at udgå dette?

Sender du formularen med GET eller POST som metode?

Hvis du bruger GET, så prøv at rette det til POST. GET er standard, så
formualen vil formodentlig bruge GET, hvis du ikke har angivet en
metode.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Flemming Nath

Dato : 18-08-03 00:28

On Mon, 18 Aug 2003 01:16:13 +0200, Jens Tønnesen
<usenet@pressefoto.invalid> wrote:

> [...]
>
>Hvis du bruger GET, så prøv at rette det til POST. GET er standard, så
>formualen vil formodentlig bruge GET, hvis du ikke har angivet en

Næ, jeg bruger skam POST. En forkortet udgave af formularen ser sådan
ud:

echo "<FORM METHOD=POST ACTION=\"sendpost.php\">";
echo "Skriv dit spørgsmål i feltet herunder:<BR\n>";
echo "<TEXTAREA NAME=\"sporgsmal\" COLS=\"50\" ROWS=\"8\"\n>";
echo "<INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"send spørgsmålet\">\n";
echo "</form>";

Vh, Flemming Nath

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 18-08-03 06:32

nospamto@fpn.dk (Flemming Nath) skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

>Næ, jeg bruger skam POST. En forkortet udgave af formularen ser sådan
>ud:

Kan du ikke sende et link til formualar-siden, så vi kan se den
præcise kode. Den version, du sendte i dit indlæg, er i hvert fald
smask fyldt med fejl.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Flemming Nath

Dato : 18-08-03 23:45

On Mon, 18 Aug 2003 07:31:48 +0200, Jens Tønnesen
<usenet@pressefoto.invalid> wrote:

>Kan du ikke sende et link til formualar-siden, så vi kan se den
>præcise kode. Den version, du sendte i dit indlæg, er i hvert fald
>smask fyldt med fejl.

Gerne. Nu er det sådan, at formularsiden får nogle variabler med fra
en hovedside, men her er et link med variabler:

http://psykologpostkassen.dk/brevkasse.php?sti=kriser/brevkasse&navn=Torben%20Lund&postadr=lund_torben@mail.dk

Vh, Flemming Nath

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 19-08-03 07:29

nospamto@fpn.dk (Flemming Nath) skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]

Jeg kan ikke reproducere fejlen. Hvis installerer din side på min
server og sender indholdet af formularen afsted, så får jeg al den
tekst, der er indtastet i <textarea>.

Så fejlen må ligge i sendpost.php, der behandler de indkomne data.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Flemming Nath

Dato : 19-08-03 19:32

On Tue, 19 Aug 2003 08:29:13 +0200, Jens Tønnesen
<usenet@pressefoto.invalid> wrote:

>Så fejlen må ligge i sendpost.php, der behandler de indkomne data.

Den må jeg så kigge på. Mange tak for indsatsen.

Vh, Flemming Nath

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 18-08-03 10:13

On Sun, 17 Aug 2003 23:27:51 +0000, Flemming Nath wrote:
> [...]
> echo "<TEXTAREA NAME=\"sporgsmal\" COLS=\"50\" ROWS=\"8\"\n>";
> echo "<INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"send spørgsmålet\">\n";

Udmiddelbart mangler du et "</textarea>" (, og at poste koden der modtager
POST'en :)

--
Dennis Møllegaard Pedersen