Opkalds problemer Nokia 8310
Fra : Flash G

Dato : 17-08-03 20:01

Kære gruppe,

Jeg har et mindre problem som jeg håber at i kan være mig behjælpelig med.
Jeg har lige byttet min telefon til en nokia 8310. Problemet er, at jeg ikke
kan ringe op fra den eller modtage opkald. Når jeg ringer op, lyder en tone
som om at nummeret ikke eksisterer. Når jeg ringer til min telefon lyder den
optaget.
Jeg har ingen problemer med at sende eller modtage sms

Hvad kan der mon være galt. Jeg har checket, at der ikke er spærret for at
lave nationale opkald, eller modtage nationale opkald.

Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt?

/Martin

Fra : Fischer

Dato : 17-08-03 20:03

> Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt?

Det kan være den er spærret på nettet fordi den er meldt stjålet.

*Fischer

Fra : Flash G

Dato : 17-08-03 20:10

Hmm....

Er der nogle steder man kan undersøge om det er stjålet.

Hvis nettet er spærret, hvordan kan det så være at jeg godt kan sende og
modtage sms?

/Martin

Fra : vivaldi smith

Dato : 17-08-03 20:47

hej jeg mener nu også den er spærret !

> Er der nogle steder man kan undersøge om det er stjålet.

JA ved politiet

> Hvis nettet er spærret, hvordan kan det så være at jeg godt kan sende og
> modtage sms?

det har tele selskabet fuld kontrol over.
de kan også låst den så det eneste der IKKE virker f.eks er at ringe fra
den

hvis jeg var dig ville jeg ringe til politiet så hurtig som muliget

Fra : Oros

Dato : 17-08-03 22:52

Jeg havde helt samme problem engang ved tlf. købt brugt. Også en 8310, jeg
ringede til Telmore (min teleudbyder) som så kontaktede TDC som tjeckede
imei nr. og ganske rigtigt var den blacklistet. Jeg havde helt samme
symptomer som du beskriver. Dog indtraf løjerligheden først en måneds tid
efter køb, så jeg fik den nok fresh out of the van.

Der kan dog være tale om fejl, så hvis du har købepapirer til den, og de
ellers er i orden så er det bare at komme igang. Det er nok ikke så fedt
hvis man ikke selv aktivt har gjort noget før politiet står ved døren.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Flash G

Dato : 18-08-03 07:14

Det lyder til at jeg hellere må lade byttehandlen gå om, inden jeg kommer i
problemer. Jeg er dog stadig en smule forvirret, da han kan foretage og
modtage opkald. Telefonen ringede imens jeg var hjemme hos ham, ( hvilket
jeg ikke er i stand til ) og han var også i stand til at foretage opkald.

Hvis telefonen er spærret, ville det vel være umuligt at foretage eller
modtage opkald for alle teleselskaber.

Findes der en internet liste med imei numre, på internettet over stjålne
telefoner?

/Martin

JEg

Fra : Fischer

Dato : 18-08-03 07:25

> Det lyder til at jeg hellere må lade byttehandlen gå om, inden
> jeg kommer i problemer.

Lyder som en god idé.

> [...]
> modtage opkald. Telefonen ringede imens jeg var hjemme hos
> ham, ( hvilket jeg ikke er i stand til ) og han var også i stand til

Gæt:
Du bruger Telmore eller TDC. Evt. Sonofon eller CBB. Han bruger Telia eller
Orange?

> Hvis telefonen er spærret, ville det vel være umuligt at foretage
> eller modtage opkald for alle teleselskaber.

Nej. Den kan godt være spærret hos nogle selskaber og ikke hos andre.
Der burde være mere styr på dette, men det er desværre ikke tilfælde.

> Findes der en internet liste med imei numre, på internettet over
> stjålne telefoner?

Nej.

*Fischer

Fra : Oros

Dato : 18-08-03 09:40

Flash G wrote:
> [...]
> foretage og modtage opkald. Telefonen ringede imens jeg var hjemme
> hos ham, ( hvilket jeg ikke er i stand til ) og han var også i stand

Ja man står lidt i et moralsk dilemma. Skal man gå tilbage til
sælger/bytter, eller skal man aflevere telefonen til politiet? I første
tilfælde slipper man selv for at miste noget, men oprindelige ejer får ikke
sin telefon tilbage. Ydermere kan man være så heldig at den ryger helt
tilbage til "selve" tyven som derved ikke fik noget ud af rapseriet for
denne gang. I andet tilfælde har "du" mistet hvad du end har givet for
telefonen, og får næppe heller et tak for at aflevere telefonen hos
politiet, men oprindelige køber får så nok sin tlf. tilbage. - og ikke
mindst - tyven fik noget ud af det.

Da jeg selv stod i samme situation valgte jeg at lade handlen gå tilbage.
Jeg havde ikke lyst til at bonge 2k for at være den goe samaritaner.