et par spørgsmål
Fra : Lene Vang

Dato : 17-08-03 12:58

Jeg er lidt ked af hvis jeg kommer til at spamme gruppe til med mails, men
der kommer hele tiden spørgsmål, som jeg ikke lige kan finde svar til. Så
jeg håber at I vil være lidt overbærende med mig *SSS*
Jeg skal nok prøve så vidt muligt at holde oprettelsen at nye tråde nede.

Lige nu har jeg to spørgsmål det ene har jeg prøvet at finde svar på inde på
google grups uden held, Jeg skal til at lave nogle burgardiner til
verdensudstillingen, og jeg har brug for en idiotsikret opskrift på hvordan
de laves.

Det andet er jeg kunne godt bruge et par billeder af likita kræsetræerne i
farverne, hvid, grå og beige. Jeg ved godt at jeg kan finde et billede at
den beige inde på likita, men jeg har svært ved at se farven på grund at den
gule baggrund.

Hilsen
Lene - som er ved at få nerver på

Fra : Jane

Dato : 17-08-03 13:20

"Lene Vang" <lenevang@FJERNMIGwebspeed.dk> wrote in
> Det andet er jeg kunne godt bruge et par billeder af likita
> kræsetræerne i farverne, hvid, grå og beige.

Dengang jeg købte "mit" kradsetræ på Likita bestilte
jeg først deres brochure, en farvestrålende sag med
mange billeder i farver der var en hel del bedre end
hjemmesiden. Faktisk er Likitas hjemmeside ikke ret
god.

Jane

Fra : Lene Vang

Dato : 17-08-03 13:46

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange billeder i farver der var en hel del bedre end
> hjemmesiden. Faktisk er Likitas hjemmeside ikke ret

Hejsa Jane
Jeg har fået fat i farve brochuren den det er ikke alle farverne som der er
med i den.
kun den beige, og det billede syntes jeg er så god, pgr. af baggrunds
farven.

Hilsen Lene

Fra : Lene Vang

Dato : 20-08-03 19:00

> [...]
> mange billeder i farver der var en hel del bedre end
> hjemmesiden. Faktisk er Likitas hjemmeside ikke ret

Det med service er de heller ikke for gode til, jeg har sendt dem en mail,
hvor jeg spurgte om de kunne sende mig nogle farveprøver, det kunne de så
ikke, fair nok. Men jeg var velkommen til at besøge deres butik.

Jeg sendte så svar tilbage at jeg ikke har transport muligheden til det, om
de så kunne sen nogle billeder på de farver som de ikke har i deres katalog.

Jeg fik svar tilbage at jeg kunne finde alle farverne i linket med porto,
ganske rigtigt der var alle farverne, i en bjælke i bunden udfyldt med
forskellige farvelade farver, som jeg absolut ikke noget kan forholde sig
til.

Hvis jeg viste bedre ville jeg tro at de ikke er interesseret i at sælge
noget. Øv hvor er jeg bare irriteret

Hilsen Lene

Fra : Bente Jepsen

Dato : 17-08-03 13:29

"Lene Vang" <lenevang@FJERNMIGwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den beige inde på likita, men jeg har svært ved at se farven på grund at

Hej Lene.

www.dk-fritid-dyr-kat.dk har jeg (Bente Jepsen) et album der hedder
kradsetræ. Der er billeder af mit kradsetræ med gråt stof, incl. katte.
Jeg kan ikke lige komme ind på siden nu, derfor ikke et direkte link.
Mange hilsner og tillykke med dejligheden

Bente

Fra : Lene Vang

Dato : 17-08-03 13:53

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f3f7510$0$6825$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> Jeg kan ikke lige komme ind på siden nu, derfor ikke et direkte link.
> Mange hilsner og tillykke med dejligheden

Tak skal du, jeg vil kigge på det så snart at side kommer op at køre igen

Hilsen Lene

Fra : Line Wolff

Dato : 17-08-03 14:09

> [...]
> den beige inde på likita, men jeg har svært ved at se farven på grund at den

Her er et billede af vores Likita kattetræ i hvidt. Hvis du skal bruge
et tættere på, så sig til.

http://www.nelja.dk/likita.jpg

mvh Line

Fra : Lene Vang

Dato : 17-08-03 14:30

"Line Wolff" <line@neljafjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> gule baggrund.

Her er et billede af vores Likita kattetræ i hvidt. Hvis du skal bruge

den er perfekt. TAK

Fra : Jane

Dato : 17-08-03 15:22

Line Wolff skrev:

> Her er et billede af vores Likita kattetræ i hvidt. Hvis du skal bruge
> et tættere på, så sig til.

Wau det er flot, hvis ikke det var fordi min kat er sort gad
jeg godt have sådan et stående *fnis* men nu har jeg et i det
som vist kaldes beige som matcher min menneske-sofa udemærket.

Jane

Fra : Katrine Nederby

Dato : 17-08-03 14:38

> [...]

> den beige inde på likita, men jeg har svært ved at se farven på grund at

Hej Lene.

Jeg fik på et tidspunkt tilsendt disse billeder fra en kattekøber
http://home1.stofanet.dk/beydana/klatremiljo.htm
Miljøet er fra Likita, men om det lige er den farve, du søger ved jeg ikke?

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 17-08-03 15:13

> [...]

> den beige inde på likita, men jeg har svært ved at se farven på grund at

Hej Lene

Vi har et i beige, som du bl.a. kan se her:
http://www.svangut.dk/album/view_album.php?set_albumName=album01

(Nu håber jeg ikke linket knækker, ellers må du lige klippe-klistre)

MVH Mette

Fra : Majer

Dato : 17-08-03 15:35

Lene Vang wrote:

, Jeg skal til at lave nogle
> burgardiner til verdensudstillingen, og jeg har brug for en
> idiotsikret opskrift på hvordan de laves.

Hej Lene!!

På denne svenske side kan du se hvordan man kan lave sine burgardiner.
http://come.to/softspot

Held og lykke med det!!
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Lene Vang

Dato : 17-08-03 16:09

"Majer" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
> Lene Vang wrote:
>
> , Jeg skal til at lave nogle
>
> Hej Lene!!
>
> På denne svenske side kan du se hvordan man kan lave sine burgardiner.
> http://come.to/softspot
>
> Held og lykke med det!!
> --
> Majer
> www.majer.dk

Hejsa Majer
Jeg har siden liggende som fortrukne, jeg syntes bare at side er lidt
uforstålig. Det står på andet end dansk ;)
så hvis en havde en opskrift liggende så vil jeg være glad, ellers får min
mor lov til at oversætte softspot's opskrift. :)

Fra : Ann K

Dato : 17-08-03 18:47

Hej Lene.
Burgardin-opskrift (til opsætning med spiraler):
Du tager et stykke stof... ialt skal du vel bruge ca 1,5 meter i ca 140cm's
bredde... Stoffet deles i (først) 2 stykker med målene 64x70.
Disse to stykker bruges til sidegardiner. Den side af stoffet som er 70 cm
skal du hhv lægge op i bunden og lave en løbegang foroven... jeg beregner at
lave en 2 cm dobbelt foldet oplægning forneden + en løbegang på 5cm foroven,
den sidste cm bruges til at folde ind i løbegangen, så du kan sy uden at
stoffet trevler siderne skal også lægges ind med en 1 cm's dobbelt
sømning...
Så skal du have et stykke til burest bagside.. dette stykke skal være
79x70.. igen lægger du op og laver løbegang foroven på den side som er 70
cm... og lægger så ind i siderne med 1 cm dobbelt sømning
Bundtæppet kan du vælge at lave i samme stof - så skal du selvfølgelig nok
købe noget mere end, hvad jeg først skrev... eller evt af vet-bed (mener jeg
det hedder?)... eller måske bare af et stykke "fake-fur"... størrelsen skal
være 62x77 cm... på den måde vil lidt af stoffet gå ud over burets reelle
mål på 60x75 og du kan derfor sætte stoffet fast under buret
Og så vil det nok også være en god ide at lave et topstykke - igen i målene
62x77 cm... er du meget avanceret kan du jo vælge at lave en lille kant på
dette topstykke, sådan at det kan krænges ned over buret... prøv om du kan
huske, hvordan jeg havde gjort med Tias bur
Husk forresten at en lille dasekurv næsten er et "must" Og det er
nyyyydeligt, hvis dasekurven er lavet i samme farve og/eller matchende stof
som resten af buret...
Vil du spare så meget som muligt på din symaskine, så brug nervøst velour!
Det behøver du ikke at lægge op, hverken forneden eller i siderne
Nemt...
Og, hvis du vil have at gardinerne skal rynke en smule, så skal du bare
huske at lægge fx 20 cm ekstra på i breddemålene

Ups! Glemte helt... du skal jo selvfølgelig også have købt spiral - 2
stykker på 58 cm og et stykke på 73cm - hvis du er smart, så gør ligesom vi
gjorde. Vi købte ialt 2.5 meter spiral og klippede så først spiralen til på
selve udstillingen (en skævbider er nødvendig!!!)... og husk også kroge til
at montere hele baduljen med

Var det til at forstå???

Mvh Ann

Fra : Lene Vang

Dato : 17-08-03 19:01

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lene.
> Burgardin-opskrift (til opsætning med spiraler):
> Du tager et stykke stof... ialt skal du vel bruge ca 1,5 meter i ca
140cm's

*klippe* *klippe* *klippe* *klippe*

*klippe* *klippe* *klippe* *klippe*

*klippe lidt mere* *klippe lidt mere*

> at montere hele baduljen med
>
> Var det til at forstå???
>
> Mvh Ann

Ann...
Du er en sand engel

Hilsen Lene

Fra : Katrine Nederby

Dato : 17-08-03 19:08

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse

[snip]
> [...]
> gjorde. Vi købte ialt 2.5 meter spiral og klippede så først spiralen til

> selve udstillingen (en skævbider er nødvendig!!!)... og husk også kroge

Da jeg på flere udstillinger har været ude for, at spiralerne alligevel
aldrig passede helt til buret, købte jeg til sidste udstilling istedet noget
kraftigt elastik og nogle kroge til enderne. Det gjorde det *meget* nemmere
lige at sætte burgardinerne op Jeg har lagt et billede af anordningen
her: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=203

De eneste kroge, jeg lige kunne finde, så ud som den, der ligger løst, men
den var meget nem at tilpasse ved at klemme med en tang, så den kunne komme
igennem løbegangen

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Lene Vang

Dato : 17-08-03 19:20

"Katrine Nederby" <beydanaSletDette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> De eneste kroge, jeg lige kunne finde, så ud som den, der ligger løst, men
> den var meget nem at tilpasse ved at klemme med en tang, så den kunne

Jeg tænkte også lidt på at bruge små krabinhager, for jeg har set et par
udstillere kæmpe med at få deres kat som har kravlet om bagved gradinet.

Hilsen Lene

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-08-03 11:22

"Lene Vang" <lenevang@FJERNMIGwebspeed.dk> skrev...

> Jeg tænkte også lidt på at bruge små krabinhager, for jeg har set et par
> udstillere kæmpe med at få deres kat som har kravlet om bagved gradinet.

Karabinhager er glimrende - de skal bare ikke være *for* små, for så kan du
ikke få dem sat på tremmerne (taler af erfaring - har købt 12 - for små -
karabinhager

Mvh. Camilla

Fra : Majer

Dato : 18-08-03 13:30

Lene Vang wrote:

> Jeg tænkte også lidt på at bruge små krabinhager, for jeg har set et
> par udstillere kæmpe med at få deres kat som har kravlet om bagved
> gradinet.

Jeg har købt nogle metalklemmer fra Ikea, hvor der er klemme i den ene ende
og krog i den anden. Klemmen sidder i stoffet og krogene i selve buret.
rimelig nemt!!
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Dorte Thøsing

Dato : 17-08-03 20:36

Hej Lene

På vores hjemmeside under "Nyheder" har vi et billede af Likitas
Gigant kradsetræ i grå, hvis det kan hjælpe? Adressen står
herunder.

Baggrunden var på det tidspunkt ikke den mest neutrale , men
kradsetræet passer lige så godt til den nye, mere neutrale
brun/grå/grønne (ja, vi kan ikke blive helt enige herhjemme om
hvad den egentlig er).

Dorte

Wegiewood's Norske Skovkatte
www.wegiewoods.dk