WLAN med SMC og WinXP Pro
Fra : Remmen

Dato : 17-08-03 07:42

Jeg sidder og roder med et lille trådløst netværk herhjemme som bare ikke
vil fungere. Jeg har et SMC2655W access point, et SMC2635W pccard og et SMC
2632W pccard. Jeg har installeret drivere til kortne (på hver deres PC) og
EZ Connect Access Point softwaren. Jeg kan ikke, uanset om jeg synger eller
danser, få kontakt med access pointet. Jeg har prøvet flere gange at resette
det - det opfører sig i øvrigt gerne på flere forskellige måder efter at
blive resat.

Er der nogen, som ved om der ligger en detaljeret 'how-to' et eller andet
sted? Manualerne er ikke specielt gode når det kommer til fejlfinding af
hardwaren og producentens hjemmeside lader også noget tilbage at ønske.

Lars

Fra : H_Luchter

Dato : 17-08-03 10:17

1) Har du givet radionetværket et navn i AP?
2) Har du (eller AP) valgt en kanal?
3) Har du sørget for, at kryptering **IKKE** er aktiveret (endnu)?

Kan du svare ja til alle tre spørgsmål, bør du kunne se radionetværket på de
trådløse computere. WXP indeholder software, der understøtter trådløse
netkort, og WXP (eller rettere de trådløse netkort) starter selv en søgning
efter radionetværk. En enkelt genstart en pc'erne med trådløse netkort efter
installationen skader ikke; selvom det vist ikke er nødvendigt.

Hæftet "Netværk i praksis" fra IDG Forlag forklarer alt dette lidt nøjere -
jeg har lige læst hæftet, det er derfor, jeg er så "klog"

v.h.

Fra : Remmen

Dato : 17-08-03 13:48

"H_Luchter" <Lucrter@dk> skrev i en meddelelse
> 1) Har du givet radionetværket et navn i AP?

Jeg kan ikke komme i forbindelse med AP...

> 2) Har du (eller AP) valgt en kanal?

Der er for AP angivet en default kanal. Den har jeg brugt.

> 3) Har du sørget for, at kryptering **IKKE** er aktiveret (endnu)?

Kryptering er ikke aktiveret...

> [...]
efter
> installationen skader ikke; selvom det vist ikke er nødvendigt.

Computerne kan, på trods af alt, ikke se AP, hverken via WinXP trådløs
netværkopsætning eller via det medfølgende software til PC-card eller AP.
Computerne kan se hinanden ved at vælge ad-hoc netværk så jeg går ud fra, at
mine PC-cards virker.

Lars