Samba performance ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 17-08-03 01:34

Hej!

Jeg har lige opgraderet RAID5 array'et på min hjemme-server (RedHat
8.0), og er nu i gang med at hælde data tilbage på den.... Men jeg
synes, at Samba er pokkers sløvt ? Hvilke parametre kan man pille på
for at få bedre performance ?? Maskinen er en dual P-III 550 MHz med
2GB Ram. Raid controlleren er en Adaptec 2400A med 128 MB cache..
Netværksforbindelsen mellem maskinerne er 100MB switched.

Nogle gode råd ?

/Brian

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 17-08-03 04:36

Du har vel prøvet at tage en diskperf. på dit raid setup? Bare for at
udelukke, at du har et eller andet conf. problem af dine diske, der måske er
problemet.

Fra : Brian Ipsen

Dato : 17-08-03 09:49

On Sun, 17 Aug 2003 05:35:51 +0200, "Nikolaj Hansen"
<spam~barnabasdk@yahoo.dk> wrote:

>Du har vel prøvet at tage en diskperf. på dit raid setup? Bare for at
>udelukke, at du har et eller andet conf. problem af dine diske, der måske er
>problemet.

Ikke umiddelbart..... Jeg har forsøgt at finde ud af hvad der skal
bruges - og hvordan, så jeg er ikke helt klar over, om performancen
skyldes disk-systemet...

/Brian

Fra : Christian Joergensen

Dato : 17-08-03 12:02

On Sun, 17 Aug 2003 10:49:06 +0200, Brian Ipsen wrote:

> Ikke umiddelbart..... Jeg har forsøgt at finde ud af hvad der skal
> bruges - og hvordan, så jeg er ikke helt klar over, om performancen
> skyldes disk-systemet...

Tag et kig på hdparm

--
Christian Jørgensen | I invented the cordless extension cord
http://www.razor.dk |