Opslag: Faster sogn Bølling herred Ringkøb~
Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-08-03 01:11

Hejsa...

Er der nogen her, der har adang til kirkebøger og / eller
lokalhistoriske bøger fra Faster sogn, og som evt vil gøre mig en
tjeneste.?

Det drejer sig om denne familie:

FT-1845; Faster - Fasterlund; 6; En gaard; 1
178; Jens Pedersen; m; 54; Gift; Nørre Vium Sogn, her i amtet
[Ringkøbing amt]; Gaardmand og tømmermand
179; Ane Marie Christensdatter; k; 49; Gift; Her i sognet [Faster Sogn,
Ringkøbing amt]; Hans kone
180; Ane Margrethe Jensen; k; 12; -; Do [Faster Sogn, Ringkøbing Amt];
Deres børn
181; Mariane Jensen; k; 10; -; Do
182; Christen Nielsen; m; 80; Enkemand; S. Felding Sogn, her i amtet
[Ringkøbing amt]; Aftægtsmand

Jeg mangler oplysninger om den 10 årige Mariane Jensens fødsel. Samt
enhver oplysning om hendes mor (hun er tilsyneladende fra sognet).

Faderen som kommer fra Fiskbækgaard i Nr, Vium har jeg så nogenlunde
styr på, og Marianes senere skæbne også.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Jeanix

Dato : 18-08-03 09:44

Hej Arne Feldborg

I kirkebogen for Faster sogn 1835 fødte piger, står følgende.:
25. september : Mariane Jensen : døbt d. 1. november i kirken : Forældre -
Gårdmand Jens Pedersen og hustru Ane Marie Christensdatter, Fasterlund :
Faddere - Pigen Mariane Pedersdatter Birkemose, Gårdmand Peder Fiskbæk,
Gårdmand Mikkel Vaad* i Vorgod, Peder Fiskbæks hustru, ungk. Jakob
Christensen, Astrup**.

* Vi er ikke HELT sikre på første bogstav i efternavnet.
** Det er tvetydigt om denne fadder hører til her, eller hos den næste dåb.

Med venlig hilsen

Jannie Würtz Sløk
Lokalhistorisk Arkiv for
Holstebro Kommune

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 19-08-03 07:31

Jeg "kender" ikke familien, men jeg tog lige en hurtig tur gennem
folketællingerne for at samle personerne.
Det giver først Ane Maries forældre fra fkt1801 Fasterlund, Faster:
Christen Nielsen, født ca. 1765/1770 Sdr. Felding, lever stadig 1850
Magrete Larsdatter, født ca. 1761, død inden 1834
og 1834 er Ane Marie så gift, og vi har derefter familien til og med
fkt1850:
Jens Pedersen, født ca. 1791/1792 Nr. Vium
Ane Marie Christensdatter, født ca. 1796/1799 Faster (1840
Pedersdatter ?)
og børnene:
Christian Peder Jensen, født ca. 1820 Faster
Niels Jensen, født ca. 1822/1823 Faster
Peder Jensen, født ca. 1825 Faster
Christen Jensen, født ca. 1827 Faster
Jens Jensen, født ca. 1830/1832 Faster
Ane Magrethe Jensdatter, født ca. 1833 Faster (1840+1850 Ane Maria ?)
Mariane Jensdatter, født ca. 1835 Faster
Ved fkt1870 er de borte.
Mvh - Bent Skaarup Pedersen