/ Forside / Interesser / Dyr / Fisk / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fisk
#NavnPoint
dova 6715
molokyle 2545
Cirkeline.. 2256
dabj 1816
granner01 954
redtop 942
Troldepige 930
PARKENSS 926
pallebhan.. 741
10  Gennie 710
plastikfluenetting
Fra : KatjaStrofen


Dato : 16-08-03 19:08

Nu har jeg længe *host* i en uges tid.. ledt efter sådan et net, hvor jeg
kan have mine ungefødende gående - og deres afkom dumper igennem.

Men hvad kan bruges til dette ? - har kigget i et byggemarked efter
fluenet - men der var hullerne for små. - begge mine Storm P løsninger - har
ikke kunne klare problemstillingen.. fordi mine små udbryderkonger da ikke
gad være spærret inde.

Katja

--
--

Never argue with an idiot, he will drag you down to his level and beat you
with experience



 
 
Anja Rosgaard Lyngga~ (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Anja Rosgaard Lyngga~


Dato : 16-08-03 19:16

Du kunne jo købe et ynglebur hos en akvariehandler. Sådan et har vi, men
bruger det godt nok ikke. Ungerne dumper lige igennem, mens den voksne har
god plads i kassen.

Havde du sagt det tidligere, kunne vi have taget vores med over til dig :)

Anja
www.anjarosgaard.dk

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse
news:bhlrtd$t1e$1@news.cybercity.dk...
> Nu har jeg længe *host* i en uges tid.. ledt efter sådan et net, hvor jeg
> kan have mine ungefødende gående - og deres afkom dumper igennem.
>
> Men hvad kan bruges til dette ? - har kigget i et byggemarked efter
> fluenet - men der var hullerne for små. - begge mine Storm P løsninger -
har
> ikke kunne klare problemstillingen.. fordi mine små udbryderkonger da ikke
> gad være spærret inde.
>
> Katja
>
> --
> --
>
> Never argue with an idiot, he will drag you down to his level and beat you
> with experience
>
>



KatjaStrofen (16-08-2003)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 16-08-03 19:17


"Anja Rosgaard Lynggaard" <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f3e73cc$0$13171$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Du kunne jo købe et ynglebur hos en akvariehandler. Sådan et har vi, men
> bruger det godt nok ikke. Ungerne dumper lige igennem, mens den voksne har
> god plads i kassen.
>
> Havde du sagt det tidligere, kunne vi have taget vores med over til dig :)
>
> Anja
> www.anjarosgaard.dk
>
Jamen Hej Anja - tak for sidst :)

Jeg har sådan en lille ynglekasse - men bryder mig ikke om de små bure - vil
gerne have sådan et net - så forældrefiskene kan trives der.. og ikke sådan
skal under opbevaring - Synes det er lidt synd at en 8 cm sværddragerhun
skal placeres inde i sådan en lille kasse..

Var der tale om en lille metal tandkarpe ville jeg ikke have noget problem
med det :)..

Men du fik jo så heller ikke set mine store flotte sværddragere *blære
blære* - men ellers tak for forslaget/tilbudet :)

Katja



Anja Rosgaard Lyngga~ (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Anja Rosgaard Lyngga~


Dato : 16-08-03 21:02

Nej, jeg tænkte nok på den lille guppy du havde plaskende rundt, og ikke en
større fisk :)

Vi kom hjem med 12 ud af 13, så det gik godt!

Anja

www.anjarosgaard.dk
"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse
news:bhlseu$tou$1@news.cybercity.dk...
>
> "Anja Rosgaard Lynggaard" <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> news:3f3e73cc$0$13171$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Du kunne jo købe et ynglebur hos en akvariehandler. Sådan et har vi, men
> > bruger det godt nok ikke. Ungerne dumper lige igennem, mens den voksne
har
> > god plads i kassen.
> >
> > Havde du sagt det tidligere, kunne vi have taget vores med over til dig
:)
> >
> > Anja
> > www.anjarosgaard.dk
> >
> Jamen Hej Anja - tak for sidst :)
>
> Jeg har sådan en lille ynglekasse - men bryder mig ikke om de små bure -
vil
> gerne have sådan et net - så forældrefiskene kan trives der.. og ikke
sådan
> skal under opbevaring - Synes det er lidt synd at en 8 cm sværddragerhun
> skal placeres inde i sådan en lille kasse..
>
> Var der tale om en lille metal tandkarpe ville jeg ikke have noget problem
> med det :)..
>
> Men du fik jo så heller ikke set mine store flotte sværddragere *blære
> blære* - men ellers tak for forslaget/tilbudet :)
>
> Katja
>
>



KatjaStrofen (16-08-2003)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 16-08-03 21:13


"Anja Rosgaard Lynggaard" <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f3e8cac$0$13207$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nej, jeg tænkte nok på den lille guppy du havde plaskende rundt, og ikke
en
> større fisk :)
>
> Vi kom hjem med 12 ud af 13, så det gik godt!
>
> Anja
>
> www.anjarosgaard.dk

Jepsen.. det var metaltandkarpen - og den fylder jo ingenting *GG*

Hey.. så var det da godt i fik en ekstra med.. - fik i set
blomsterfestivallen.. eller fik ungerne lov til at bestemme retningen mod
mcD med det samme *GG*

Katja



Anja Rosgaard Lyngga~ (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Anja Rosgaard Lyngga~


Dato : 16-08-03 21:42

Klart McD...I Vejle! Så det blev til meget lidt oplevelse af Odense. Turen
var vist lidt for lang for dem!

Anja

www.anjarosgaard.dk
"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse
news:bhm38b$16bm$1@news.cybercity.dk...
>
> "Anja Rosgaard Lynggaard" <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> news:3f3e8cac$0$13207$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Nej, jeg tænkte nok på den lille guppy du havde plaskende rundt, og ikke
> en
> > større fisk :)
> >
> > Vi kom hjem med 12 ud af 13, så det gik godt!
> >
> > Anja
> >
> > www.anjarosgaard.dk
>
> Jepsen.. det var metaltandkarpen - og den fylder jo ingenting *GG*
>
> Hey.. så var det da godt i fik en ekstra med.. - fik i set
> blomsterfestivallen.. eller fik ungerne lov til at bestemme retningen mod
> mcD med det samme *GG*
>
> Katja
>
>



Krokodillen \(4681\) (16-08-2003)
Kommentar
Fra : Krokodillen \(4681\)


Dato : 16-08-03 20:03

Prøv med et lille akv. med glaskugler i bunden som ligger tæt.

Ungerne falder ned mellem kuglerne og du kan fange far og mor og sætte dem
tilbage igen, og så kan du opdrætte ungerne stille og roligt.

--
Med venlig hilsen
Carsten Phillip Andersen
Mod dumhed kæmper selv guder forgæves.

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> skrev i en meddelelse
news:bhlrtd$t1e$1@news.cybercity.dk...
> Nu har jeg længe *host* i en uges tid.. ledt efter sådan et net, hvor jeg
> kan have mine ungefødende gående - og deres afkom dumper igennem.
>
> Men hvad kan bruges til dette ? - har kigget i et byggemarked efter
> fluenet - men der var hullerne for små. - begge mine Storm P løsninger -
har
> ikke kunne klare problemstillingen.. fordi mine små udbryderkonger da ikke
> gad være spærret inde.
>
> Katja
>
> --
> --
>
> Never argue with an idiot, he will drag you down to his level and beat you
> with experience
>
>



KatjaStrofen (16-08-2003)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 16-08-03 20:17


"Krokodillen (4681)" <Herfoelge@Andersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3e7fd5$0$21592$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Prøv med et lille akv. med glaskugler i bunden som ligger tæt.
>
> Ungerne falder ned mellem kuglerne og du kan fange far og mor og sætte dem
> tilbage igen, og så kan du opdrætte ungerne stille og roligt.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Carsten Phillip Andersen
> Mod dumhed kæmper selv guder forgæves.
>

Okay.. umiddelbart tror jeg ikke det vil fungere helt optimalt.. - og dog..
skal lige tænke lidt over den metode.

Kender den når det gælder æglæggere.. som f.eks. zebrafisk der jo bare
smider "alt hvad de har mellem hænderne" når de drøner rundt. - men... har
aldrig hørt om at metoden blev brugt.. hos folk med ungefødende

katja



Jesper Buch (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Buch


Dato : 17-08-03 11:22

> Prøv med et lille akv. med glaskugler i bunden som ligger tæt.
> Ungerne falder ned mellem kuglerne og du kan fange far og mor og sætte dem
> tilbage igen, og så kan du opdrætte ungerne stille og roligt.

Det virker jo ikke ved ungfødende tandkarper, hvor ynglen jo med det samme
svømmer op i overfladen. Så er det bedre at have dafnier i yngelakvareit så
spiser de ikke deres yngel.



Plesner (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Plesner


Dato : 17-08-03 11:49

> Det virker jo ikke ved ungfødende tandkarper, hvor ynglen jo med det
> samme svømmer op i overfladen. Så er det bedre at have dafnier i
> yngelakvareit så spiser de ikke deres yngel.

Eller også må man fylde nettet/beholderen med forældrefiskene op med
fintløvede planter - det plejer at virke for mig med mange forskellige
ungefødere.

plesner

Plesner (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Plesner


Dato : 17-08-03 02:32

> Nu har jeg længe *host* i en uges tid.. ledt efter sådan et net, hvor
> jeg kan have mine ungefødende gående - og deres afkom dumper igennem.
>
> Men hvad kan bruges til dette ?

Jeg købte en grov kvalitet indergardin (3-4 mm maskestørrelse) i en
forretning, der solgte boligtekstiler - 2 meter af det var nok til
adskillige 'fødekasser'. Dem monterede jeg så på bukkede elektrikerrør, så
de kan flyde i akvariet. Det virker bare - også til ungefødende.

plesner






Carsten Gall (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Gall


Dato : 17-08-03 10:23


Plesner <you@wish.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f3edafd$0$7797$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Nu har jeg længe *host* i en uges tid.. ledt efter sådan et net,
hvor
> > jeg kan have mine ungefødende gående - og deres afkom dumper
igennem.
> >
> > Men hvad kan bruges til dette ?
>
> Jeg købte en grov kvalitet indergardin (3-4 mm maskestørrelse) i en
> forretning, der solgte boligtekstiler - 2 meter af det var nok til
> adskillige 'fødekasser'. Dem monterede jeg så på bukkede
elektrikerrør, så
> de kan flyde i akvariet. Det virker bare - også til ungefødende.

Og hvis man ikke selv vil lave dem, kan de købes i større
akvariebutikker,
ihvertfald i københavns området.


Carsten





Gert Simonsen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Gert Simonsen


Dato : 17-08-03 11:05

> Og hvis man ikke selv vil lave dem, kan de købes i større
> akvariebutikker,
> ihvertfald i københavns området.
>
Der skulle vel ikke være nogen der har et link til en online-butik, hvor man
kan købe et sådan net. Jeg har prøvet at søge på google men desværre uden
held.

Hilsen
Gert Simonsen



Plesner (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Plesner


Dato : 17-08-03 11:43

> Der skulle vel ikke være nogen der har et link til en online-butik,
> hvor man kan købe et sådan net.

www.akvarieudstyr.dk har dem i en fint- og en grovmasket udgave.

plesner

Plesner (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Plesner


Dato : 17-08-03 11:48

> Og hvis man ikke selv vil lave dem, kan de købes i større
> akvariebutikker,
> ihvertfald i københavns området.

Men så kan man ikke få dem i de størrelser og mål, man gerne vil. Med en
pris i nabolaget af 120 kroner og opefter, så kan man lave dem selv en hel
del billigere. Jeg har ikke fået den lavet, da jeg ikke har den slags fisk
endnu, men jeg har da løsdelene liggende til en 80-liters flydenet, som jeg
kunne tænke mig at lave sådan noget som f.eks. mellemstore barber i, når
jeg en dag får den slags fisk igen.

plesner

Esben Haabendal Soer~ (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Esben Haabendal Soer~


Dato : 17-08-03 11:58

"Gert Simonsen" <gert(fjernmig)@mallin.dk> writes:

>> Og hvis man ikke selv vil lave dem, kan de købes i større akvariebutikker,
>> ihvertfald i københavns området.
>
> Der skulle vel ikke være nogen der har et link til en online-butik, hvor man
> kan købe et sådan net. Jeg har prøvet at søge på google men desværre uden
> held.

http://www.akvariewest.dk/shop/Flydenet.html

/Esben
--
Dyslexic man sells soul to Santa... Film at 11.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste