plastikfluenetting
Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-08-03 19:08

Nu har jeg længe *host* i en uges tid.. ledt efter sådan et net, hvor jeg
kan have mine ungefødende gående - og deres afkom dumper igennem.

Men hvad kan bruges til dette ? - har kigget i et byggemarked efter
fluenet - men der var hullerne for små. - begge mine Storm P løsninger - har
ikke kunne klare problemstillingen.. fordi mine små udbryderkonger da ikke
gad være spærret inde.

Katja

Never argue with an idiot, he will drag you down to his level and beat you
with experience

Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 16-08-03 19:16

Du kunne jo købe et ynglebur hos en akvariehandler. Sådan et har vi, men
bruger det godt nok ikke. Ungerne dumper lige igennem, mens den voksne har
god plads i kassen.

Havde du sagt det tidligere, kunne vi have taget vores med over til dig :)

Anja
www.anjarosgaard.dk

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-08-03 19:17

"Anja Rosgaard Lynggaard" <anja_rosgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> god plads i kassen.
>
> Havde du sagt det tidligere, kunne vi have taget vores med over til dig :)

Jamen Hej Anja - tak for sidst :)

Jeg har sådan en lille ynglekasse - men bryder mig ikke om de små bure - vil
gerne have sådan et net - så forældrefiskene kan trives der.. og ikke sådan
skal under opbevaring - Synes det er lidt synd at en 8 cm sværddragerhun
skal placeres inde i sådan en lille kasse..

Var der tale om en lille metal tandkarpe ville jeg ikke have noget problem
med det :)..

Men du fik jo så heller ikke set mine store flotte sværddragere *blære
blære* - men ellers tak for forslaget/tilbudet :)

Katja

Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 16-08-03 21:02

Nej, jeg tænkte nok på den lille guppy du havde plaskende rundt, og ikke en
større fisk :)

Vi kom hjem med 12 ud af 13, så det gik godt!

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-08-03 21:13

> [...]
en
> større fisk :)
>
> Vi kom hjem med 12 ud af 13, så det gik godt!

Jepsen.. det var metaltandkarpen - og den fylder jo ingenting *GG*

Hey.. så var det da godt i fik en ekstra med.. - fik i set
blomsterfestivallen.. eller fik ungerne lov til at bestemme retningen mod
mcD med det samme *GG*

Katja

Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 16-08-03 21:42

Klart McD...I Vejle! Så det blev til meget lidt oplevelse af Odense. Turen
var vist lidt for lang for dem!

Fra : Krokodillen \(4681\)

Dato : 16-08-03 20:03

Prøv med et lille akv. med glaskugler i bunden som ligger tæt.

Ungerne falder ned mellem kuglerne og du kan fange far og mor og sætte dem
tilbage igen, og så kan du opdrætte ungerne stille og roligt.

Carsten Phillip Andersen
Mod dumhed kæmper selv guder forgæves.

Fra : KatjaStrofen

Dato : 16-08-03 20:17

"Krokodillen (4681)" <Herfoelge@Andersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ungerne falder ned mellem kuglerne og du kan fange far og mor og sætte dem
> tilbage igen, og så kan du opdrætte ungerne stille og roligt.

Okay.. umiddelbart tror jeg ikke det vil fungere helt optimalt.. - og dog..
skal lige tænke lidt over den metode.

Kender den når det gælder æglæggere.. som f.eks. zebrafisk der jo bare
smider "alt hvad de har mellem hænderne" når de drøner rundt. - men... har
aldrig hørt om at metoden blev brugt.. hos folk med ungefødende

katja

Fra : Jesper Buch

Dato : 17-08-03 11:22

> Prøv med et lille akv. med glaskugler i bunden som ligger tæt.
> Ungerne falder ned mellem kuglerne og du kan fange far og mor og sætte dem
> tilbage igen, og så kan du opdrætte ungerne stille og roligt.

Det virker jo ikke ved ungfødende tandkarper, hvor ynglen jo med det samme
svømmer op i overfladen. Så er det bedre at have dafnier i yngelakvareit så
spiser de ikke deres yngel.

Fra : Plesner

Dato : 17-08-03 11:49

> Det virker jo ikke ved ungfødende tandkarper, hvor ynglen jo med det
> samme svømmer op i overfladen. Så er det bedre at have dafnier i
> yngelakvareit så spiser de ikke deres yngel.

Eller også må man fylde nettet/beholderen med forældrefiskene op med
fintløvede planter - det plejer at virke for mig med mange forskellige
ungefødere.

plesner

Fra : Plesner

Dato : 17-08-03 02:32

> Nu har jeg længe *host* i en uges tid.. ledt efter sådan et net, hvor
> jeg kan have mine ungefødende gående - og deres afkom dumper igennem.
>
> Men hvad kan bruges til dette ?

Jeg købte en grov kvalitet indergardin (3-4 mm maskestørrelse) i en
forretning, der solgte boligtekstiler - 2 meter af det var nok til
adskillige 'fødekasser'. Dem monterede jeg så på bukkede elektrikerrør, så
de kan flyde i akvariet. Det virker bare - også til ungefødende.

plesner

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-08-03 10:23

Plesner <you@wish.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f3edafd$0$7797$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
elektrikerrør, så
> de kan flyde i akvariet. Det virker bare - også til ungefødende.

Og hvis man ikke selv vil lave dem, kan de købes i større
akvariebutikker,
ihvertfald i københavns området.

Carsten

Fra : Gert Simonsen

Dato : 17-08-03 11:05

> Og hvis man ikke selv vil lave dem, kan de købes i større
> akvariebutikker,
> ihvertfald i københavns området.

Der skulle vel ikke være nogen der har et link til en online-butik, hvor man
kan købe et sådan net. Jeg har prøvet at søge på google men desværre uden
held.

Hilsen
Gert Simonsen

Fra : Plesner

Dato : 17-08-03 11:43

> Der skulle vel ikke være nogen der har et link til en online-butik,
> hvor man kan købe et sådan net.

www.akvarieudstyr.dk har dem i en fint- og en grovmasket udgave.

plesner

Fra : Plesner

Dato : 17-08-03 11:48

> Og hvis man ikke selv vil lave dem, kan de købes i større
> akvariebutikker,
> ihvertfald i københavns området.

Men så kan man ikke få dem i de størrelser og mål, man gerne vil. Med en
pris i nabolaget af 120 kroner og opefter, så kan man lave dem selv en hel
del billigere. Jeg har ikke fået den lavet, da jeg ikke har den slags fisk
endnu, men jeg har da løsdelene liggende til en 80-liters flydenet, som jeg
kunne tænke mig at lave sådan noget som f.eks. mellemstore barber i, når
jeg en dag får den slags fisk igen.

plesner

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 17-08-03 11:58

"Gert Simonsen" <gert(fjernmig)@mallin.dk> writes:

> Der skulle vel ikke være nogen der har et link til en online-butik, hvor man
> kan købe et sådan net. Jeg har prøvet at søge på google men desværre uden
> held.

http://www.akvariewest.dk/shop/Flydenet.html

/Esben
--
Dyslexic man sells soul to Santa... Film at 11.