qmail local-bruger/virtuel-bruger
Fra : Jan Larsen

Dato : 16-08-03 14:54

Hej

Kan qmail/vpopmail finde ud af at hostname er test.dk og i me filen står der
også test.dk og dns-mx hedder test.dk og så er der er et virtuel domæne der
hedder test.dk

Sådan at alle mail til locale-bruger (maskinen test.dk) ryger i det virtuele
domæne test.dk og ikke localt.

/Jan

Fra : Claus Alboege

Dato : 16-08-03 16:01

Jan Larsen <jan@snubi.dk> writes:

> [...]
> virtuel domæne der hedder test.dk
>
> Sådan at alle mail til locale-bruger (maskinen test.dk) ryger i det

Ja. Det er bl.a. beskrevet i "man qmail-send"!

Fjern test.dk fra locals og opret det i virtualdomains (med vadddomain)

/Claus A

Fra : Jan Larsen

Dato : 16-08-03 16:25

Claus Alboege wrote:

> Ja. Det er bl.a. beskrevet i "man qmail-send"!
>
> Fjern test.dk fra locals og opret det i virtualdomains (med vadddomain)
>

> /Claus A
Takker, locals fandtes ikke så jeg lavede en og så virkede det

/Jan

Fra : Claus Alboege

Dato : 16-08-03 18:28

Jan Larsen <jan@snubi.dk> writes:

> Takker, locals fandtes ikke så jeg lavede en og så virkede det

Fandtes locals ikke? Jeg kan godt forstaa du har haft problemer, for der
er da gaaet noget fuldstaendigt galt med din installation.

Saavidt jeg husker har du bruget debianpakker? Under alle
omstaendigheder vil jeg anbefale dig at foelge lwq 100% naeste gang, du
skal installere qmail.

/Claus A