Hvilket accesspoint?
Fra : No1

Dato : 16-08-03 22:44

Jeg skal bruge et accesspoint der skal virke igennem 2-4 murstensvægge.
Desuden skal jeg bruge nogle USB-net-adaptere til klienterne, evt. en
enkelt PCI.

Det vigtigste er altså rækkevidden/sendestyrken. Hastigheden skulle
gerne nå op på 1Mbit. Accesspoint må helst ikke koste over 1000 kr.
Adapterne omkring 500 kr. incl moms.

Hvilken kan anbefales og evt. frarådes?

Fra : Anders Christensen

Dato : 16-08-03 15:46

"No1" <ccccccc@nonexisting.doooooooomain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det vigtigste er altså rækkevidden/sendestyrken. Hastigheden skulle
> gerne nå op på 1Mbit. Accesspoint må helst ikke koste over 1000 kr.

Jeg har et netgear ME102 accesspoint som leverer 11 mbit gennem to styks 30
cm betonvægge og cirka ti meter i afstand.
Og det er jo som bekendt maks hastighed for 802.11b :)
Det kan jeg ihvertfald godt anbefale, USB adapterne kender jeg ikke lige
noget til da jeg har et orinoco kort og indbygget intel wifi i laptoppen.

Mvh Anders Christensen