Monteringssæt til N6250
Fra : Søren K. Andersen

Dato : 05-04-01 14:00

Vi er ved at udskifte vore Nokia 2110 hos vore mekanikere som kører i marken
og valget er faldet på N6250.
Jeg har nu langt om længe fået fat i 2 (to) monteringssæt, men vi har brug
for at køre data/fax - hvordan gør vi det ?
Jeg har forsøgt gennem Club Nokia Careline Danish, men de kan/vil ikke
hjælpe. Henviser til forhandler. Han kan heller ikke umiddelbart hjælpe. Er
det virkelig den service man skal acceptere fra Nokia, de har simpelthen
ikke enten forstået mit problem eller osse gider de ikke undersøge om der er
et produkt på vej fra Nokia som forbinder de 2 ting.

Det jeg mangler er et kabel som kan forbinde N6250, når den sidder i
monteringssættet, og vores bærbare computer.
Er der en her i NG som kan hjælpe.

(Jeg har et DLR-3P kabel og det kører fint, men det er ikke nok).

mvh

Søren K. Andersen

Fra : Erik Einum

Dato : 06-04-01 16:06

"Søren K. Andersen" <ska@xxxmidtnord.dk> skrev
> Det jeg mangler er et kabel som kan forbinde N6250, når den sidder i
> monteringssættet, og vores bærbare computer.
> Er der en her i NG som kan hjælpe.
>
> (Jeg har et DLR-3P kabel og det kører fint, men det er ikke nok).

Hvis du med monteringssett mener handsfree så kan jeg kanskje hjelpe deg.
Til 51xx/61xx/6210/7110 heter HFen Cark 91. Jeg vet denne ikke er identisk
til 6250. Pga telefonens størrelse så er holderen annerledes, men kanskje er
selve boksen likedan. Isåfall skal du ha en DAC-2 kabel, denne kobles til
boksen der man kan koble et ekstra telefonrør, i den andre enden av kabelen
kobler man DLR-3P og denne igjen til PC.

Hvis boksen er annerledes (noe jeg tviler på) så har denne kabelen
sannsynligvis et annet navn, men jeg regner med den finnes også da.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Finn Møgelmose

Dato : 06-04-01 16:41

> [...]
>
> Hvis boksen er annerledes (noe jeg tviler på) så har denne kabelen
> sannsynligvis et annet navn, men jeg regner med den finnes også da.

Den eneste forskel er holderen der er en lidt mere "klodset" model.
Det giver jo sig selv når man sammenligner eksempelvis
Nokia 6210 og 6250.
Installationssættet til 6210(og de andre) hedder Carkit-91
installationssættet til 6250 hedder Carkit-111
Ja, du kan få et mellem kabel så du kan køre eksempelvis Highspeed data
igennem Carkit-111
Kontakt evt dit nærmeste Telecom Erhverv 70106000 for at høre mere mht
montering etc.
Finn Møgelmose
finnm@privat.dk
(Ja, jeg arbejder ved Tele Danmark Telecom Erhverv)

Fra : ska

Dato : 09-04-01 07:53

Finn Møgelmose <fim@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ako7e$j61$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> Finn Møgelmose
> finnm@privat.dk
> (Ja, jeg arbejder ved Tele Danmark Telecom Erhverv)

Tak for svaret, det holder bare ikke.
Du skal forbinde DAC-2 kablet med DLR-3P og det virker ikke. Tidligere til
N5110/6110/6150 skulle du bruge DAC-2 og DAU-9P (incl. DataSuite), men nu
skal der jo med N6250/6210 køres uden ex.programmet DataSuite.

mvh
Søren