Noget med inputfields
Fra : Zodiax

Dato : 16-08-03 09:44

Jeg er ved at lave en form hvor brugeren kan vælge noget fra en listmenu,
eller selv indtaste i et inputfield. Hvis brugeren vælger fra listen vil jeg
have at inputfieldet skal blive "gråt" altså sådan at man ikke kan skrive
noget i det. Hvis brugeren sætter listen tilbage på teksten "vælg fra
listen" skal inputfieldet blive aktivt igen.
Hvordan kan jeg gøre det?

--
Zodiax

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-08-03 11:14

Zodiax wrote :

> [...]
> at man ikke kan skrive noget i det. Hvis brugeren sætter listen
> tilbage på teksten "vælg fra listen" skal inputfieldet blive aktivt

Prøv med noget i retning af

<script type="text/javascript">
   function EnableDisable(oInput) {
       if (oInput.selectedIndex <> 0) {
           document.forms[0].tData.disabled = true;
       }
       else {
           document.forms[0].tData.disabled = false;
       }
   }
</script>

<form action="page.asp" method="get">
   <select name="sDrop" onchange="EnableDisable(this)">
       <option>Vælg herfra></option>
       <option>valg 1</option>
       <option>valg 2</option>
   </select>