Problemer med datediff
Fra : Reidar H. Kogstad

Dato : 16-08-03 09:27

Jeg vil gerne have udtræk fra min access database sorteret efter
en skilledato. Jeg har forsøgt med datediff, men jeg får en
syntaksfejl:
/admin/sletjob.asp, line 99, column 12
if datediff('d',skeringsdato,now())<14 then

Koden er skrevet således:

dim skeringsdato
skeringsdato = rs("dato")

if datediff('d',skeringsdato,now())<14 then
%>
<%
Else
%>
   <form method="post" action="datoendrejob.asp">
   <input type="hidden" name="id" value=<%
response.write rs("Id") %>>
   <input style="font-size:10px;" type="submit"
value="Genopslå">
   </form>
<%
end if

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få syntaksen rettet til ?

Hilsen Reidar Kogstad.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Pryds

Dato : 16-08-03 10:56

"Reidar H. Kogstad" <reidar@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne have udtræk fra min access database sorteret efter
> en skilledato. Jeg har forsøgt med datediff, men jeg får en
> syntaksfejl:
> /admin/sletjob.asp, line 99, column 12

ret denne linje: if datediff('d',skeringsdato,now())<14 then

til if datediff("d",skeringsdato,now())<14 then

altså med dobbelt gåseøjne i stedet for enkelte
så burde det virke

MVH
Claus Pryds

Fra : Reidar H. Kogstad

Dato : 16-08-03 22:55

Tak for hjælpen, den havde jeg ledt længe efter. Det funker 100% nu.